Deel dit artikel
-

Live On Demand wordt ‘crowdsourcing Mojo’

Het nieuwe crowsourcing-platform Live On Demand van Thijs Sprangers wil binnen een jaar enkele honderden evenementen organiseren. Dat vertelde Sprangers gisteren bij Fast Moving Targets.

Live On Demand, dat net van start is gegaan, peilt de belangstelling voor concerten en lezingen die bezoekers van de site zelf voorstellen. Bij voldoende aanmeldingen besteedt Live On Demand de organisatie uit aan bedrijven als Brand New Live (onderdeel van concertorganisator Live Nation) of Next Speakers. Live On Demand beperkt zich tot ‘fan finding’.

De indieners van de verzoeken krijgen bepaalde privileges, zoals een plek op de voorste rij en meet & greets.

Sprangers geeft toe dat hij niet weet of het concept levensvatbaar is. Vaak zijn concerten onderdeel van Europese tournees en is het lastig om een artiest los te boeken. Op dit moment probeert Sprangers spreker Rory Sutherland naar Nederland te halen, waarvoor zich voldoende belangstellenden hebben gemeld. “Bepaalde artiesten zoals Bruce Springsteen zijn niet realistisch omdat ze toch al komen, het gaat eerder om artiesten die nog niet door het grote publiek ontdekt zijn. Het wordt makkelijker als we dit ook buiten Nederland gaan doen. Dat is dan ook onze planning.”

Sprangers heeft Live On Demand in september 2012 opgericht. Daarnaast werkt hij voor eFocus en is hij samen met KREM en Emerce medeorganisator van The Social Conference.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

6 Reacties

Ben

Niet bepaald innovatief hè Thijs? Dit is 1 op 1 een kopie van bandondemand wat 3 jaar geleden kort populair was. Je hebt zelfs geen moeite gedaan om creatief in het bedenken van een naam te zijn! Ach ja.. beter goed gejat dan slecht bedacht zullen we maar zeggen..

Erwin

Dit geloof ik echt niet. Het is exact 1 op 1 vergelijkbaar met Band on Demand… Wat een boeven…. Zelfs het filmpje herken ik. Treurig….

Arnie

Thijs Sprangers

Beste Ben, we zijn band on demand pas tegengekomen toen we al lang bezig waren. Kom een keer koffie drinken (Plantage Parklaan 9, Amsterdam) dan laat ik je de originele schetsen op de achterkant vh bierviltje zien. Er zijn nog meer voorgangers zoals Crowdrock en vergelijkbare sites in andere landen.
Het gaat niet om het idee maar om de uitvoering, ik hoop dat wij iets goed doen in de executie waar zij niet hebben kunnen slagen. Of misschien waren zij hun tijd vooruit. Daarom leg ik contact met de oprichters van deze sites, die het meestal leuk vinden om hun ervaring delen. Zoals ik dat doe als het mij gevraagd wordt over mijn vorige ondernemingen.

Een verschil met band on demand is dat zij alleen muziek en wij alle soorten live performance dus ook sprekers e.d. willen gaan doen. Verder werkten zij met toezeggingen en wij met golden tickets die je koopt met een terugbetalingsgarantie. Dus ook inhoudelijk zijn we anders.

@Erwin als je ooit een onderneming start – dat zal iedere ondernemer je vertellen – schrik je bij het eerste vergelijkbare concept. Maar dat is alleen maar een goed teken, want blijkbaar ben je niet gek en is er dus markt voor je plan. Het is veel erger als niemand het doet. Dat geeft jou dan niet meer kans op succes omdat je dan de enige bent, veel waarschijnlijker is het dat niemand erop zit te wachten.

Gijs Vroom

@Ben, Erwin, Thijs: Sowieso begrijp ik het punt niet. Is er sprake van een originality contest onder founders? Het gaat toch om het opzetten van een business. Als het maar loopt. Er zijn zóveel kopieën onder bedrijven en concept – en veel daarvan lopen naast het origineel ook goed of zelfs beter.

Jos Kleiss

Wordt tijd to put our money where are mout h is om Steely Dan naar Nederland te halen,of DF en the Night Flyers!!!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond