Deel dit artikel
-

Magic Kingdom wordt interactief

Walt Disney World in Orlando gaat dit voorjaar experimenteren met RFID. Het pretpark gaat MagicBands uitdelen, die de bezoekers tot in detail kunnen volgen.

Het pretpark verzamelde ook in het verleden al gegevens van bezoekers, maar zet nu een volgende stap. De MagicBands, voorzien van een RFID-chip, werken samen met smartphones en houden aankopen, creditcardinformatie en andere gegevens bij, zelfs de ontmoetingen met de diverse figuren in het park. De bezoekers moeten dan wel eerst de My Disney Experience-app downloaden.

Volgens Disney wordt een bezoek aan het park met de app ‘interactiever’, bijvoorbeeld omdat figuren weten of iemand jarig is.

De MagicBand te gebruiken fungeert ook als toegangskaart, kamersleutel en reserveringsysteem voor de restaurants in het park. Bezoekers hoeven het systeem overigens niet verplicht te dragen.

Disney is niet het eerste park met RFID. Waterpark Great Wolf Resorts gebruikt ze al sinds 2006.

Op de Eurosonic Noorderslag in Groningen heeft muziekdienst Breezer een RFID dienst gelanceerd, ook met behulp van bandjes die bezoekers om hun pols dragen. De dienst houdt dan bij welke concerten zijn bezocht. Per email krijgen zij vervolgens een gepersonaliseerd verslag toegestuurd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond