Deel dit artikel
-

Marketingdatabedrijf iQU neemt Nederlandse branchegenoten over

Marketingdata- en analyticsbedrijf iQU uit Haarlem heeft voor een onbekend bedrag twee andere Nederlandse marketingbedrijven TinyLoot en Target Gamers overgenomen. Beide zijn actief op het gebied van mobiele gaming.

TinyLoot van Oliver Kern en Micha von der Meer (ex-Booz Allen Hamilton) heeft kantoren in Engeland en Haarlem. Het bedrijf betaalt spelers een klein bedrag zodat ze blijven spelen en geld blijven spenderen. Dergelijke loyaliteitsprogramma’s zijn tegenwoordig keiharde noodzaak, omdat de acquisitiekosten per loyale speler wereldwijd al hoger is dan 5 dollar. Mobiele spelers vasthouden kost met andere woorden aardig wat geld.

Het tweede Haarlemse bedrijf Target Gamers is ook van Oliver Kern en zorgt ervoor dat games in Europa onder de aandacht komen.

Kern gaat een nieuwe mobiele divisie van iQU leiden die naam Mobilize krijgt. Mobilize gaat vooral mobiele marketingcampagnes begeleiden. Van der Meer blijft TinyLoot operationeel aansturen.

iQU begon als affiliatenetwerk en heeft zich de afgelopen jaren ontpopt tot een online marketingspecialist voor de internationale game-industrie. Oprichter en directeur Reinout te Brake (foto) begon ooit bij de Spill Group.

Na zijn vertrek daar ontwikkelde het iQU-systeem zich tot een soort Google AdWords, in de zin dat spellenmakers budget beschikbaar maakten om siteverkeer in te kopen op basis van bepaalde kenmerken van gamers en historische sitedata. Het bedrijf noemt Goodgame, Wargaming.net en ChangYou.com als klanten.

Bijna een jaar geleden nam iQU ook al een ander bedrijf over, het Duitse analyticsbureau HoneyTracks.

Top Names interviewde te Brake in 2013: ‘Ik ben een young angry man’.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

jeroen

Dat zijn nog eens grote klappers!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond