Deel dit artikel
-

Marktleider Ziggo zakt weg op overstapmarkt

Ziggo is bij overstappers nog steeds de meest gekozen provider, maar Telfort zit zijn concurrent wel op de hielen. Deze aanbieders zijn inmiddels samen goed voor meer dan de helft van de triple play-overstapmarkt. Dat blijkt uit een analyse  onder ruim 14.000 huishoudens door Overstappen.nl.

In januari van vorig jaar koos nog 37 procent van de overstappers voor Ziggo voor een alles-in-een-pakket. Nu vijftien maanden later doet nog maar 22 procent dat. Telfort bewandelt de omgekeerde route, zij ging van veertien naar 34 procent. Gemiddeld komt Telfort uit op precies een kwart van de markt, slechts twee procent minder dan Ziggo.

De kabelaar is steeds minder in staat scherp concurrerende prijzen te bieden en vaart sterk op zijn grote naam, zegt Michiel Alkemade van Overstappen.nl. Op de tweede en derde plaats op de triple play-ranglijst staan KPN (zestien procent) en Tele2 (veertien procent). Omdat aanbieder UPC zich niet of nauwelijks competitief opstelt op de overstapmarkt, ontbreken de cijfers het bedrijf in de analyse.

Als huishoudens niet kiezen voor een alles-in-een-pakket (triple play), nemen de meeste een interactief televisie-abonnement. In totaal bijna 23 procent van de ruim 14.000 onderzochte huishoudens. Het aantal nieuwe afsluitingen op glasvezel is daarentegen nog maar heel klein. Voor geen enkele leverancier is dit aandeel groter dan een procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond