Deel dit artikel
-

MediaMarkt met virtual reality-brillen in winkels

MediaMarkt gaat klanten in de winkels helpen hun keukens in te richten en er met virtual reality-brillen doorheen te lopen. Deze proef, voorlopig enkel in Duitsland, is onderdeel van de verzwaring van het digitaliseringsproces dat in het hele concern wordt doorgevoerd.

Deze technologie wordt vooralsnog enkel in Duitsland ingezet. De naam van de leverancier noemt Channel Partner niet. Wel dat deze vorm van klantenservice in nieuwe, kleinere winkels wordt toegepast in samenwerking een van beste online keukenwinkels, Kiveda.

De nieuwe kleine winkels zijn ook onderdeel van digitalisering van de winkelformule. MediaMarkt huurt in hele drukke binnensteden winkels met een vloeroppervlakte van tussen de drie- en zevenhonderd vierkante meter. In de schappen liggen veel elektronica, smarthome-apparaten, wearables en toepassingen binnen het domein van het internet of things.

Klanten worden er bediend met tablets, worden er ook ingeschreven voor het nieuwe klantenprogramma (Media Markt Club), en kassa’s krijgen NFC-ondersteuning. Vanuit de klantendatabase wil MediaMarkt niet enkel geen mailen en bellen, maar ook klanten helpen. Als iemand in de winkel ‘een kabel voor mijn televisie’ zoekt, moet de verkoper direct kunnen weten om welk type tv het gaat en welke kabel die klant dan nodig heeft.

Media Markt Club wordt getest in acht winkels in Berlijn.

Flickr: Nan Palmero (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond