Minder pakjes te laat bezorgd met Sint en Kerst

Webwinkels hadden in december meer tevreden klanten omdat er minder pakjes te laat werden bezorgd: 390.000 versus 460.000 in 2015. Dat is een daling van vijftien procent, zo blijkt uit een peiling van retailonderzoeker Q&A.

Met Sint en Kerst kwam gemiddeld 4,5 procent van de orders niet op tijd bij de klant, zo laat de jaarlijkse steekproef onder 5.500 respondenten zien.

Het lage ‘foutpercentage’ komt ook omdat de feestdagen gunstig vielen, op of rond het weekend.

Q&A-directeur Frank Quix zegt tegen de NOS dat vooral de middelgrote en kleine internetwinkels zijn steken laten vallen.

Bij bol.com werd naar eigen opgave 0,2 procent van de orders te laat bezorgd: 7.500 op ruim drie miljoen pakketjes.

Foto: Kristina Servant (cc)

1 Reactie

“Q&A-directeur Frank Quix zegt tegen de NOS dat vooral de middelgrote en kleine internetwinkels zijn steken laten vallen.”

Correctie, PostNL laat steken vallen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug