Deel dit artikel
-

Mode- en automerken moeten Pinterest nog ontdekken

Mode en auto’s scoren nog niet erg hoog bij Pinterest, zo blijkt uit een studie van Digitas en Curalate. Merken moeten meer pinnen, zeggen marketingsexperts.

Er liggen mooie kansen voor merken om hun producten te visualiseren, maar dat gebeurt nog te weinig. Slechts achttien procent van de moderetailers is aanwezig op Pinterest, en gemiddeld wordt een merk maar 46 keer gedeeld door gebruikers.

De autobranche scoort nog slechter met een gemiddelde van drie ‘repins’, al is dat mogelijk te verklaren doordat Pinterest vooral door vrouwen wordt gefrequenteerd. Daarentegen worden gadgets goed gedeeld, maar ook e-health apparaten scoren goed.

Merken moeten zich beter realiseren dat interactie vooral tot stand komt met hulp van bezoekers, zeggen de onderzoekers.

Hun studie is gebaseerd op 1tien miljoen Pinterest pins en commentaren, waarbij naar 120 merken is gekeken.

Deel dit bericht

1 Reacties

Ernst Jan Bos

Ik denk dat zich nog maar weinig bedrijven bewust zijn van de kracht van visuele marketing. Helaas, want een verhaal kan zo mooi en gemakkelijk beeldend uitleggen. Een beeld zegt meer dan duizend woorden.
Veelal ontbreekt het aan strategisch inzit in Pinterest en haar marketing mogelijkheden.
Is nog veel uit te halen!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond