Deel dit artikel
-

Nieuwe investeerder in Oxyma voor groeiversnelling

Private equity-fonds Nordian Capital neemt een substantieel belang in Oxyma. Daarmee gaat directeur Ronald Morcus zijn nieuwe, sterk op groei gerichte strategie uitvoeren.

Behalve een nieuwe investering in Oxyma, maakt Morcus vandaag ook bekend een rebranding te hebben doorgevoerd. 2organize, In Between Marketing Services, Oxyma Interim en Oxyma Fulfillment Solutions vallen vanaf nu allemaal onder het ene merk Oxyma. Het belang in de mobiele specialist afrogleap, dat 51 procent was, is uitgebreid naar honderd procent.

Hoeveel geld Nordian Capital investeert tegen welke waardering, houden de partijen voor zich. “Substantieel; een kleine meerderheid.” Nordian is het type investeerder dat zich niet met de dagelijkse gang van zaken wil bemoeien, “wel advies kan geven in onze buy and build-strategie en internationale groei”, en zijn belangen doorgaans tussen de vijf en zeven jaar aanhoudt.

Morcus vanuit het Rotterdamse hoofdkantoor aan het Vasteland: “We bedienen grote en geavanceerde omnichannel corporate klanten, zoals KPN en Vodafone. Die krijgen behoefte aan een business partner die het hele online spectrum overziet. We voegen complementaire specialismen toe aan onze bestaande propositie om tot een brede geïntegreerde omnichannelpropositie te komen.”

Oxyma vertrekt vanuit kennis op het gebied van omnichannel en CRM, maar wil daar komend jaar expertise aan toevoegen op het gebied van SEO/SEA en programmatic en daarnaast social engagement en data, content en creatie. “Dat nemen we mee in onze nieuwe propositie. We hebben dat niet, maar krijgen dat wel.”

Morcus wil komend jaar een aantal overnames doen om zijn portfolio specialismen uit te breiden. Er lopen al verkennende gesprekken. “We worden een zogeheten new breed agency en willen groeien met meer grote, internationale klanten.”

Oxyma zint ook op kleinere buitenlandse overnames, in eerste instantie in Duitsland. “Vanuit Rotterdam kunnen we voor de hele wereld het centrale werk verrichten, maar content en creatie vul je toch het best lokaal in. Zelf of met partners.”

Om de internationale ambities te helpen realiseren sloot het bedrijf zich ook aan bij ICOM. Dat is een wereldwijde club van bureaus. “Zelf ook een club in transitie. Van oorsprong erg Amerikaans maar er zitten steeds meer Europese bureaus bij. Veel met een data-achtergrond. Met elkaar brengen we het netwerk naar een hoger niveau.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond