Deel dit artikel
-

Online helpdesk Zendesk in het Nederlands

Zendesk, een online dienst om helpdeskdiensten te automatiseren, start vandaag in het Nederlands. Dat maakt deel uit van de internationale uitrol van de service.

Vandaag is de Deen Mikkel Svane (foto) Nederland om de lancering van de lokale versie van zijn webdienst bekend te maken. In Amerika gebruiken bedrijven als Adobe, Groupon en Sony zijn diensten al, in Nederland gebruiken LOI, eBuddy, Simyo en de KNVB ondermeer het om zijn helpdesk mee te automatiseren.

Het systeem stelt gebruikers in staat om klantvragen te ontvangen en zo slim en snel mogelijk te routeren binnen een organisatie. Het gaat niet enkel om mail- en webverkeer, maar Zendesk ondersteunt ook telefoon, forums, kennisbanken en social mediakanalen als Twitter en Facebook. Het is mogelijk om de service te koppelen met tientallen bestaande CRM-pakketten voor verdere integratie met eigen backendsystemen.

Svane zegt tegen deze uitgave: “Nederland is goed voor tien procent van de Europese markt voor ons. We hebben hier al honderden klanten. Met de lancering van een lokale site willen we nog dichter bij de markt zijn. De Europese markt bedienen we vanuit Londen, maar op termijn komt er hier ook een verkoopteam.”

Zendesk werd in 2007 opgericht en trok in drie financieringsronden 25 miljoen dollar extern kapitaal aan. De laatste ronde dateert van 2010.

Foto: LeWeb (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond