Deel dit artikel
-

OTTO.nl stelt site open voor adverteerders

OTTO.nl stelt advertentieruimte beschikbaar in zijn webshop. Die kan premium en programmatic worden ingekocht.

Daartoe is een samenwerking gesloten met Triad Retail Media. Dat ging onlangs van start in Nederland en staat onder leiding van Bas Oudejans. OTTO en Triad hebben in Duitsland sinds vorig jaar een vergelijkbare overeenkomst. Daar werkt het bedrijf overigens ook voor MediaMarkt en Saturn.

Adverteerders kunnen hierdoor hun boodschappen laten zien bij een groter publiek. Het exploiteren van reclameruimte is tot op heden vooral het domein van uitgevers, maar in een wat bredere definitie kan ook een webwinkel als site-uitgever c.q. -exploitant worden beschouwd. Adverteerders laten hun boodschappen zien aan een publiek dat bijna per deficit een bovengemiddelde koopbereidheid heeft.
 
Andreas Stumpf, managing director van OTTO, zegt: “Met creatieve en relevante media- en content oplossingen willen we de ‘shopping experience’ van onze bezoekers en klanten nog verder vergroten. Daarnaast bieden we onze leveranciers en andere relevante merken nu de mogelijkheid om hun merk en producten  onder de aandacht te brengen bij ons grote en kooplustige publiek.”
 
Oudejans van Triad Retail Media: “We zijn nu in gesprek met adverteerders en bureaus voor een launching partnership en de feedback is veelbelovend.”

Improve digital en DQ&A onderkennen deze ontwikkeling ook en definiëren online retail als een strategisch aandachtsgebied.

Bol.com en mogelijk ook Albert Heijn onderzoeken ook hoe ze hun digitale winkelruimte door derde partijen kunnen laten exploiteren door middel van reclame. Voor AH is dat op zich geen nieuwe praktijk, aangezien het op de winkelvloer dagelijkse praktijk is merkfabrikanten te laten betalen voor meer zichtbaarheid in de winkels.

Foto: Emilio Labrador (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond