Deel dit artikel
-

PLUS: ‘Online draagt nog lang niet bij aan de winst’

Het zal ook in de toekomst moeilijk zijn om als supermarkt winst te maken op online activiteiten. Dat zegt bestuursvoorzitter Jan Brouwer van PLUS supermarkten in het jubileumnummer van RetailTrends.

Brouwer schat het omzetpotentieel voorlopig op twee tot drie procent van de totale markt. Dat aandeel wordt volgens hem nu al gehaald bij de negentig PLUS-supermarkten die momenteel online boodschappen verkopen.

Brouwer gelooft in e-commerce als verlengstuk van bestaande formules. Niet voor niets is Superdirect.com gesneuveld, zegt hij. Voor de online activiteiten is een centrale e-fulfilment nodig en een netwerk van ophaalpunten die aan supermarkten gekoppeld zijn. Thuisbezorging is volgens de bestuursvoorzitter niet rendabel.

PLUS gaat geen losse ophaalpunten in het leven roepen. Supermarkten hebben volgens hem een goede positie in het marktgebied.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond