Deel dit artikel
-

Rabo Mobiel werft meiden met virtueel geld

Telecomaanbieder Rabo Mobiel onderzoekt gedurende een half jaar of het aansluiting kan vinden tot jongere bellers door virtueel geld cadeau te geven.

Rabo Mobiel, de telecomaanbieder die aan de Rabobank is gelieerd, gaat daartoe in zee met de GoSupermodel. Dat is een online gemeenschap waar ruim 450.000 jonge meiden online spelletjes en wedstrijden spelen maar ook gewoon voor de lol rondhangen.

Meiden die zich inschrijven bij de mobiele aanbieder krijgen een bepaalde hoeveelheid GoMoney. Dat is virtueel spelgeld dat een gangbaar betaalmiddel is in GoSupermodel. Bovendien krijgen ze extra GoMoney-punten zodra ze hun prepaid beltegoed opwaarderen.

Met deze actie onderzoekt Rabo Mobiel of het een extra als virtueel spelgeld de retentie onder de jonge prepaid bellers kan verhogen. Normaal gesproken is dit de doelgroep die het snelst van provider wisselt, omdat ze niet wordt gehinderd door iets dat maar riekt naar merkentrouw.

Meer dan de helft van de meiden uit de spelgemeenschap belt prepaid en rond de 15 à 20 procent heeft helemaal geen mobiele telefoon. Dat blijkt althans uit peilingen die GoSupermodel onlangs onder zijn leden deed.

Rabo Mobiel is een van de kleinere mobiele aanbieders in Nederland. Het ziet er naar uit dat de bank op zijn minst nog twee jaar actief blijft als operator, aangezien het net een contract voor 2 miljoen euro sloot met IT-bedrijf Schuberg Philis voor het technisch beheer en uitbreiding van de websystemen en de achterliggende techniek.

Joost Bazelmans die met zijn bedrijf Red Chocolate de Deense vinding GoSupermodel in Nederland exploiteert, zegt: “Virtueel geld is een wezenlijke bron van inkomsten voor ons. Vorig jaar kwam vijftig procent van de omzet uit reclame, vijftig procent uit de verkoop van GoMoney”.

Deel dit bericht

1 Reactie

John

Mooie case! Ben benieuwd naar de resultaten

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond