Deel dit artikel
-

Salesforce banenmotor in Europa

Salesforce.com gaat de komende jaren 750 nieuwe banen creëren in Europa door groeiende vraag naar wat het bedrijf noemt ‘de sociale onderneming’. Dat maakte het bekend op zijn eigen congres Cloudforce London 2012.

Salesforce.com heeft volgens eigen opgaven inmiddels 20.000 klanten in Europa, een groei van 32 procent vergeleken met een jaar geleden. Onder hen bedrijven als Aegon, BMW, O2 en Vodafone. Het is bijvoorbeeld nog steeds de bedoeling dat er een datacenter komt in Engeland.

De groei lijkt ook te worden weergspiegeld in de kwartaalcijfers, die zeer robuust zijn. De omzet in het eerste kwartaal van 212 ging met 38 procent omhoog naar 695 miljoen dollar, niettemin was er een operationeel verlies van 22,2 miljoen dollar.

Het bedrijf kondigde in Londen een nieuwe instant messaging dienst aan als onderdeel van zijn Yammer-kloon Chatter, dat grotendeels is toegespitst op verkoopteams.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

2 Reacties

David Van Puyvelde

Jan,

Bedankt voor je interesse in Salesforce.com. Je artikel vermeldt niet of je 1 van de 14.000 aanwezigen was in Londen deze week maar als dat zo was hoop ik dat je het interessant vond.
Een kleine rechtzetting : Salesforce.com draait niet ‘bij Amazon.com’ en we beheren toch helemaal zelf onze server infrastructuur. Ik vermoed dat je verwart met Heroku.com, een jong bedrijf dat we een tijdje geleden onder de vleugels namen.
Ik respecteer uiteraard je mening maar vind toch dat je Chatter – dat als sociaal netwerk diep integreert met je bedrijfsprocessen – tekort doet met het als een ‘kloon’ te bestempelen.

Met vriendelijke groet,

David Van Puyvelde
Solution Architect – Salesforce.com

Jan Libbenga

Dat van Amazon werd gemeld door de Britse pers.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond