Deel dit artikel
-

Sanoma Nederland zet mes in organisatie

Mediabedrijf Sanoma gaat extra banen schrappen in Nederland. Dat schrijft het FD vanochtend.

Topman Dick Molman heeft maandag zijn personeel ingelicht. Het mediabedrijf worstelt met teruglopende oplagen en advertentie-inkomsten en verwacht niet snel verbetering.

In 2014 moet Sanoma meer kunnen groeien, aldus Molman in een toespraak op het intranet van het bedrijf.

De reorganisatie komt als een verrassing omdat de resultaten over het derde kwartaal niet eens dramatisch zijn gedaald. Wel kampt Sanoma met een advertentiemarkt voor tijdschriften die met zo’n dertien procent is gekrompen.

Bijna twintig procent van de netto-opbrengsten komt uit digitaal.

Welke bedrijfsonderdelen worden getroffen is nog niet bekend.

Deel dit bericht

2 Reacties

Jason

Als ik Sanoma was zou ik fors invensteren in nieuwe manieren om geld te verdienen. In plaats van mensen eruit zou ik nieuwe denkers aannemen.
Een beetje weg van het tijdschirften pad. Die markt gaat nooit meer groeien. Nieuwe denk richitngen ontplooien en fors investeren in nieuwe mensen en vol trots een pers bericht uitsturen dat Sanoma 200 nieuwe mensen aanneemt die het bedrijf op het gebied van digitaal denken verder gaan helpen. Mensen eruit zorgt alleen maar dat de mensen die er al jaren zitten blijven zitten, zij hebben immers de duurste contracten. Volgens mij worden er op die manier nou niet bepaald nieuwe dingen bedacht.

Ben

Je hoort al tijden alleen maar slechte berichten over en vanuit (insiders) Sanoma. Geen visie, veel verloop, dure adviseurs die weinig tot niets toevoegen en een zeer slechte reputatie die is veroorzaakt door het stelselmatig niet nakomen van afspraken met business partners.

Na een paar slimme internet gerelateerde aankopen begin van deze eeuw is van alle eigen digitale initiatieven niets terecht gekomen.

Mijn inziens is het Molman die de eer aan zichzelf zou moeten houden en zsm plaats maken voor een kandidaat met visie en daadkracht om die visie uit te voeren.

Een groep kwakkelende zenders kopen in deze digitale tijd is ongeveer wel het grootste bewijs van de onkunde van Molman. Om nog maar niet te spreken over de de structuur van die deal.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond