Deel dit artikel
-

Sterke groei voor kabelaar UPC

UPC Nederland zag in het eerste kwartaal van 2014 een toename van ruim 16.900 internetabonnementen, de sterkste groei in twee jaar. Het aantal internetklanten steeg naar ruim 1 miljoen. Ook het totaal aantal abonnementen groeide het afgelopen kwartaal: van 3.683.000 naar 3.690.200 bij meer dan 1,6 miljoen klanten.

Het aantal klanten dat voor meerdere diensten van UPC koos, groeide ook het afgelopen kwartaal gestaag door. Inmiddels heeft het overgrote deel van de klanten voor twee of drie UPC-diensten gekozen.

De omzet over de eerste drie maanden van dit jaar bedroeg 232 miljoen euro, terwijl de Operating Cash Flow (OCF) op bijna 134 miljoen uitkwam.

De omzet van UPC bleef in vergelijking met het laatste kwartaal van 2013 redelijk stabiel, ondanks de concurrentie in de sector.

Volgens Guido Nap, financieel directeur van UPC, zijn de goede cijfers het duidelijke resultaat van de strategie die in september 2013 is ingezet. Zo biedt UPC steeds hogere snelheden aan tot inmiddels maximaal 200 Mbps.

Moeder Liberty Global rapporteerde ook goede cijfers. De omzet ging zeventig procent omhoog naar 4,53 miljard dollar, voornamelijk als gevolg van sterk gestegen abonnementen op alle markten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond