Deel dit artikel
-

Tradedoubler sleept zich nog steeds door de recessie

Het Zweedse advertentiebedrijf Tradedoubler heeft zijn netto-opbrengsten in het derde kwartaal met 16 procent zien dalen naar 119,7 miljoen kronen. Er werd een operationeel verlies geleden van 7,8 miljoen kronen.

TradeDoubler heeft geen al te hoge verwachtingen van 2013 en houdt rekening met dalende inkomsten uit performance marketing, zo laat de nieuwe CEO Rob Wilson weten in een toelichting op de cijfers. Hij komt tot een sombere diagnose: Tradedoubler is zwak in een verslechterende markt.

Daarmee heeft Wilson nauwelijks beter nieuws dat zijn voorganger Urban Gillström, die bij de presentatie van de halfjaarcijfers stelde dat sommige concurrenten bereid zijn om hun diensten onder de kostprijs te verkopen alleen maar om marktaandeel te veroveren. Tradedoubler moet het vooral hebben van de reissector, maar ook daar gaat het slecht mee.

Nederland is volgens Wilson een van de moeilijkere landen, evenals Zweden, Duitsland en Engeland. In Zuid-Europa is de markt beter. Het bedrijf zocht de afgelopen tijd de breedte op met display en search, maar hij wil terug naar performance marketing. “Dat gaat over langetermijnrelaties, dus hebben we een visie op de lange termijn nodig.”

Er ligt een plan om de kosten verder onder controle te houden en Wilson is bezig een nieuw managementteam samen te stellen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond