Deel dit artikel
-

Webminingbedrijf Coosto naar Engeland

Het Eindhovense Coosto, dat een SaaS-oplossing biedt voor het volgen van sociale media en webcare, breidt uit naar Engeland. Er komt een Engelse kantoor van waaruit de Noord-Europese markt wordt benaderd.

Coosto is genoemd naar de legendarische Franse diepzeeonderzoeker Jacques Cousteau, omdat men met behulp van technologie ‘diep in het sociale web’ duikt. Daarbij krijgen klanten niet alleen een beeld van de stand van zaken, maar ook van de ontwikkeling in de tijd. Coosto gebruikt een eigen ontwikkeld webarchief met berichten van Twitter, Facebook en Google+.

Oprichters van Coosto Rob de Wit, Toine Verheul en Frank Scheelen ontwikkelden jaren geleden al eens een Nederlandse zoekmachine voor het toen nog jonge World Wide Web. In 1999 richtten zij WiseGuys Internet op, een softwarebedrijf dat zich toelegt op datamining op het web. De kennis die men daarmee heeft opgedaan, wordt nu voor het nieuwe bedrijf gebruikt.

Nog deze maand worden potentiële Engelse klanten benaderd.

Deel dit bericht

1 Reacties

Patric Kint

Congrats, succes!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond