Deel dit artikel
-

Zalando vertoonde de meeste display ads in 2011

Zalando realiseerde in 2011 het grootste bereik met zijn online displaycampagnes. Van deze online aanbieder van schoenen en kleding zijn er ruim 3,5 miljard vertoonde banners gemeten. Dat is 3,8 procent van de totaal vertoonde display ads gevolgd.

Andere merken die hoog scoorden waren Ditzo (3,3 procent), Vodafone (2,2 procent), KPN (2,1 procent) en Tele2 (2,1 procent). Dat concluderen TNS NIPO en Adfact.
Uit de analyse blijkt verder dat op de website van Hyves de meeste display ads zijn vertoond. Bijna 14 miljard bannervertoningen zijn er geregistreerd. Hyves heeft hiermee een aandeel van bijna 15 procent binnen de totaal vertoonde banners.

Wel is het zo dat Hyves zelf ook veel op de eigen website adverteert. Live.com en Telegraaf.nl zijn goed voor de tweede en derde positie. Via de adservers van Google zijn verreweg de meeste banners vertoond. De zoekgigant heeft een aandeel van ruim één derde binnen de totaal vertoonde banners. Het grootste aantal display ads is gemeten binnen de Telecommarkt (19,8 procent) gevolgd door Finance (15,7), Retail (15,6), Media (10,5) en Toerisme en Luchtvaart (7,5). Opvallend is verder dat in september de meeste display ads zijn vertoond, (11 procent van het totaal) en in december het minst (6 procent van het totaal).

Deel dit bericht

2 Reacties

Marcel

Erg benieuwd naar de conversiecijfers en hoeveel budget er doorheen geblazen is. Iemand enig idee?

Walter Aerts

Leuke artikel! Een kleine kanttekening dient echter nog wel te worden toegevoegd. Zalando hanteert een enorm hoge frequency cap, waardoor iedere persoon ,in veel gevallen, meer dan 10 keer per etmaal benaderd kan worden. Dit laat de aantallen impressies daarmee natuurlijk exploderen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond