Deel dit artikel
-

Zware tijden voor Tradedoubler

Affiliate marketingnetwerk Tradedoubler, met vanaf volgende week de nieuwe CEO Rob Wilson aan het roer, heeft nog steeds last van de verslechterende markt. Dat blijkt uit de cijfers over het afgelopen half jaar.

De in Zweden gevestigde onderneming kampt met sterk teruglopende inkomsten (pdf) uit Zuid-Europa als gevolg van de economische crisis, terwijl in Noord-Europa de tarieven onder druk staan. De huidige CEO Urban Gillström stelt dat sommige concurrenten bereid zijn om hun diensten onder de kostprijs te verkopen alleen maar om marktaandeel te veroveren. Tradedoubler moet het vooral hebben van de reissector, maar ook daar gaat het slecht mee.

De netto-opbrengsten daalden het afgelopen half jaar 4 procent naar SEK 1,213.9 miljoen. De operationele winst kelderde met 83 procent naar SEK 9,9 miljoen. In het tweede kwartaal (april – juni) is een operationeel verlies geleden van SEK 2,8 miljoen. De brutowinst bedroeg SEK 140,8 miljoen.

Tradedoubler wil zich vooral richten op grote landen als Duitsland en Frankrijk. Met name in Duitsland valt nog veel te winnen. Ook mobiel is belangrijk. “We zijn ons platform aan het adopteren voor deze markt.” In het halfjaarrapport staan geen bijzonderheden over de Nederlandse markt, waar Joost Hagesteijn de scepter zwaait.

Eind juni werd bekend dat Rob Wilson, die nu de baas is van het Engelse en Ierse kantoor, de taken van Gillström gaat overnemen.

Deel dit bericht

1 Reacties

Brammetje

Verrassend……NOT

En het volgende kwartaal zal het nog weer slechter gaan. Zoals meerdere lezers al aangaven, TD is een zinkend schip.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond