Geplaatst door BannerConnect

Adap.tv en BannerConnect brengen RTB voor online video naar Europa

Adap.tv, het bedrijf dat een geautomatiseerde manier aanbiedt voor de planning, koop, verkoop en meting van televisie en video adverteren, gaat samenwerken met Nederlandse real-time bidding (RTB) pionier BannerConnect. De samenwerking zal het bereik van RTB voor video snel uitrollen over Europa.

Het in Sittard gebaseerde BannerConnect is een van de leiders in automated ad trading voor display advertising in Europa. De aangekondigde samenwerking met Adap.tv breidt BannerConnect’s aanbod uit met video en creëert mede hierdoor een snel, efficiënt en accuraat proces voor de inkoop en verkoop van video inventaris.

BannerConnect gebruikt Adap.tv’s geautomatiseerde platform, bestaand uit real-time bidding, geavanceerde targeting, een intuïtieve self-service interface en optimalisatie technologieën ontworpen om te helpen kopers te vinden en de kansen te ontdekken voor elke video impressie. Door de samenwerking kan de inventaris van BannerConnect’s publisher partners worden verhandeld binnen het video RTB ecosysteem, wat de hoeveelheid beschikbare kwalitatieve pre-roll inventaris vergroot voor Europese kopers.

Door de samenwerking kan BannerConnect haar publisher partners helpen hun inventaris te verhandelen binnen het video RTB ecosysteem, waardoor Europese kopers toegang krijgen tot de hoeveelheid beschikbare kwalitatieve pre-roll inventaris vergroot voor Europese kopers.

Lisa Menaldo, sales manager voor het Verenigd Koninkrijk en Ierland bij BannerConnect, legt uit: “In slechts enkele jaren is RTB wereldwijd een van de meest belangrijke manieren geworden om zaken te doen in online display, waartoe nu ook video kan worden gerekend. Adapt.tv’s platform geeft ons een enkel, overzichtelijk dashboard dat ons voorziet van noodzakelijke inzichten en voorspelbaarheid, en daardoor een beeld geeft van prijzen en prestaties, zelfs voordat de campagne begint. Deze automatisering stelt ons in staat onze video campagnes beter te plannen en te beheren, waardoor we efficiënter kunnen werken met ons groeiende aantal kopers en verkopers.”

“Deze nieuwe samenwerking luidt een belangrijke stap in voor de Europese video ad markt richting geautomatiseerd inkopen en verkopen,” aldus Brian Fitzpatrick, managing director van Adap.tv in Europa. “We zien een verschuiving van agencies en trading desks naar efficiënte en transparante methoden van media inkoop en deze deal laat BannerConnect haar kwalitatieve publishers direct linken met deze kopers.”
RTB wordt steeds meer erkend als een essentieel onderdeel van online video advertising. Uit cijfers van het recente tweejaarlijkse ‘Online Video Advertising Market’ rapport, uitgebracht door Collective, blijkt dat 51% van de Britse video-on-demand (VOD) media buyers RTB voor video willen uitproberen.