Industry Wire

Reclamefolder.nl en Reclamefolder app groeit in online aankopen

Reclamefolder.nl blijft het grootste platform in Nederland van online reclamefolders. Het totale bereik dat Reclamefolder.nl de retailers online biedt, bezorgt hen meer bezoek in de winkels en online bezoekers op hun websites en webshops. Het platform heeft per maand meer dan 2.000.000 webbezoekers en app gebruikers, die gezamenlijk minimaal 13.000.000 keer de folders lezen. “Vanaf de start is Reclamefolder.nl voor ons belangrijk geweest om onze folder digitaal te verspreiden. Daarom hebben wij dit initiatief ook meteen omarmd. Dat dit een terecht besluit was, laat Google Analytics wekelijks zien: de effecten van Reclamefolder.nl op onze website traffic zijn onmiskenbaar”, vertelt Jacques van de Bom, Manager Marketing & Communicatie ZEEMAN.

“Met het steeds grotere bereik dat wij bieden zien we ook een mooie ontwikkeling in de online aankopen via ons platform”, zegt Robin Streng, directeur Reclamefolder.nl. Verschillende onderzoeken laten zien dat de online aankopen bij Nederlandse retailers via een mobile device (tablet, smartphone) toenemen, maar het heeft nog niet het aantal bereikt dat via een website op een desktop wordt gedaan. Robin Streng: “Deze ontwikkeling zien wij ook op ons platform. Inmiddels is de Reclamefolder app verantwoordeljk voor zo’n 85% van alle folderraadplegingen. Deze raadplegingen via de mobile app zorgen voor awareness en traffic naar de fysieke winkels. Wat betreft online aankopen, zien we een omgekeerde verdeling tussen desktop en de mobile app. Via de desktop worden meer online aankopen gedaan. In de online aankopen zien we wel een opvallende ontwikkeling.  Zodra de consument op een winkelwagentje klikt in een folder, wordt hij of zij naar de webshop van de retailer geleid. Het percentage aankopen die volgen uit deze clicks is via de Reclamefolder app twee keer hoger dan via de Reclamefolder website. Het aantal aankopen via de Reclamefolder app is nog lager, maar de productinteresse hierin is hoger.”

De retailers hebben voordeel van het grootste bereik dat dit folderplatform hen biedt, al zeven jaar lang. Robin Streng; “We zijn trots op ons stevige imago en dat we in deze zeven jaar blijven groeien. Binnenkort verwachten we de 1.000.000ste download van onze Reclamefolder app en vieren we feest!”

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht