Industry Wire

Geplaatst door MasterCard

Oracle en Mastercard gaan naadloze betalingen leveren

Oracle en Mastercard hebben een wereldwijde samenwerking aangekondigd om een gestroomlijnde digitale betalingservaring te leveren aan de detailhandel en de horeca. Het partnerschap richt zich op drie behoeftes:

  • Winkelervaring – Oracle en Mastercard gaan samenwerken om verbeterde winkelervaringen te ontwikkelen en te vergroten, inclusief Qkr! with Masterpass. Dit is een mobiele app die consumenten in staat stelt om frictieloos goederen en diensten via hun smartphone te bestellen en te betalen, zonder in de rij of op een restaurant medewerker te hoeven wachten. Deze integratie maakt transacties simpel, handig en veilig en zal frictie aan de kant van de consument wegnemen.
  • Operationele Efficiëntie – In plaats van het ontwikkelen en implementeren van afzonderlijke betaalmogelijkheden voor de winkel-  en online activiteiten, kunnen detailhandelaren profiteren van het volledig geïntegreerde digitale betalings- en fraudepreventie aanbod van Mastercard Payment Gateway Services.
  • Cross-Channel Consistentie – De integratie van Masterpass, de digitale betalingsservice van Mastercard, in Oracle producten stelt detailhandelaren in staat om een naadloze check-out ervaring te bieden via verschillende kanalen.

Mastercard en Oracle werken al met gezamenlijke partners zoals wagamama, Carluccio’s, Young & Co.s Brewery en Geronimo Pubs. Zij zetten Qkr in zodat hun klanten extra bestellingen kunnen doen tijdens maaltijden, te betalen aan de tafel wanneer zij klaar zijn en de rekening te delen met anderen.

In reactie op de aankondiging zegt Mike Webster, Senior Vice President en algemeen directeur van Oracle Retail en Oracle Hospitality: ‘’Wij zijn enthousiast om verder te bouwen op het succes van onze gezamenlijke initiatieven in het Verenigd Koninkrijk en om onze samenwerking wereldwijd uit te breiden. Met onze twee bedrijven hebben we een krachtige combinatie van middelen, waarmee wij samen de toekomst van digitaal betaalverkeer kunnen vormgeven, betaalinnovatie kunnen leveren en de omzet van onze klanten en partners over de hele wereld kunnen verbeteren.’’

‘’Omdat bijna 80% van de consumenten op een of ander moment tijdens hun winkelervaring gebruik maakt van technologie, zet Mastercard zich in om omnichannel commerce te realiseren voor elk apparaat en om aan gebruikers thuis, in de winkels en onderweg  gemakkelijke ervaringen te leveren’’, voegt Chris Fendley, Senior Vice President Merchant Development van Mastercard, toe.‘’ “Samen met Oracle kunnen wij retail- en horecaondernemers helpen om op een meer aansprekende manier in contact te komen met hun klanten, terwijl wij hen tegelijkertijd in staat stellen om hun bedrijven te laten groeien doordat ze kunnen opschalen en hun snelheid en beveiliging toeneemt.”
###

 

Over Mastercard
MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, is een wereldwijd betalings- en technologiebedrijf. We beheren ’s werelds snelste betaalverwerkingsnetwerk, waarmee we consumenten, financiële instanties, winkeliers, overheden en bedrijven verbinden in meer dan 210 landen en gebieden. De producten en oplossingen van MasterCard maken dagelijkse commerciële activiteiten -zoals winkelen, reizen, het runnen van een bedrijf en het beheren van financiën- gemakkelijker, veiliger en efficiënter voor iedereen. Volg ons op Twitter @MastercardNederland, doe mee aan de discussie op de Cashless Conversations Blog en schrijf je in voor het laatste nieuws.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht