Deel dit artikel
-

Periscope krijgt reclame

Periscope is niet langer reclamevrij. In navolging van moeder Twitter krijgt ook Periscope, de app voor live-uitzendingen, preroll advertenties.

Vanuit het oogpunt van content-aanbieders is de introductie van advertenties overigens goed nieuws. De opbrengsten worden gedeeld. Aanbieders krijgen 70 procent, Twitter 30 procent.

Vooralsnog hebben adverteerders beperkt toegang tot het programma, maar dat gaat wel veranderen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Ed

Het is om gek van te worden. Zelfs op Instagram kun je niet eens meer foto’s bekijken zonder gestalkt te worden. Op Facebook worden filmpjes zelfs onderbroken door reclame. En dan toch klagen over Ad blockers. Het is volkomen doorgeslagen, het wachten is op EU wetgeving, die dan weer helemaal de palankijn mis slaat, maar dat heeft de branche dan aan zichzelf te danken.

Ed

“palankijn” moest natuurlijk “plank” zijn. Ik had gedacht het nog aan te kunnen passen, maar geplaatst is geplaatst, kennelijk.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond