De Beste Social Awards – Business haalt recordaantal inzendingen binnen

De organisatie van De Beste Social Awards, dé prijzen voor de beste en meest creatieve social media-uitingen, heeft de afgelopen weken een absoluut record aan inzendingen ontvangen voor De Beste Social Awards – Business, de zakelijke variant van De Beste Social Awards. Er kwamen dit jaar 333 betaalde inzendingen binnen in de elf uiteenlopende categorieën, wat een stijging betekent van 40% ten aanzien van het jaar ervoor. De populairste categorieën in aantallen bleken Beste Inhaker (68 inzendingen), Beste Campagne (63 inzendingen) en Beste Video (52 inzendingen). Bij de vijf nieuwe categorieën werden Beste Pagina en Beste Innovatie het meest ingezonden.
Onder de inzenders zien we eerdere winnaars zoals de grote merken KLM, Netflix en Coolblue terugkeren en daarnaast sturen wederom de social media- en reclamebureaus hun beste werk in. Opvallende nieuwkomers bij De Beste Social Awards – Business zijn mediabedrijven zoals Vice, SBS en Dumpert. De 44-koppige jury zal zich de komende tijd buigen over de inzendingen. Alle nominaties worden uiterlijk 8 mei bekend gemaakt. De uitreiking van De Beste Social Awards wordt dit jaar voor het vierde jaar op rij georganiseerd en vindt plaats op donderdag 8 juni in B. Amsterdam.
Initiatiefnemer Diederik Broekhuizen reageert enthousiast op alle input van bedrijven en het publiek: “We ontvingen dit jaar een recordaantal inzendingen en suggesties en daar zijn we natuurlijk megatrots op. Deze vierde editie wordt door het publiek én de zakelijke branche blijkbaar exponentieel omarmt. Het blijkt dat de nieuwe opzet, waarbij we het zakelijke en publieke event scheiden, in goede aarde valt. Het beloven prachtige nominaties te worden volgende maand, want er zijn prachtige creatieve, kwalitatieve en innovatieve accounts, berichten en influencers ingezonden.”
Over De Beste Social Awards
Jaarlijks organiseert het social media-platform De Beste Social Media de uitreiking De Beste Social Awards. In 2017 organiseert het platform voor het eerst een eigen event voor de zakelijke branche met elf categorieën die elk door een vakjury worden beoordeeld: De Beste Social Awards – Business. Naast het zakelijke event wordt ook het publieksevent De Beste Social Awards georganiseerd, waar de focus meer op entertainment, influencers, viraliteit en hilariteit ligt. Van 21 maart tot en met 14 april konden bedrijven hun beste werk inzenden voor De Beste Social Awards – Business en nu zal een 44-koppige jury het werk voor 100% beoordelen. Tevens kon het publiek die periode suggesties insturen voor de publiekscategorieën. Van 8 tot en met 22 mei kan men vervolgens stemmen op de genomineerden. Het publiek bepaalt hiermee volledig de winnaars. De Beste Social Awards 2017 vindt plaats op 8 juni in B. Amsterdam. De Beste Social Awards – Business wordt ondersteund door partners Coosto, a friend of mine, The Webcare Company, Ride, Studio Broekhuizen, Sales Care, De Beste Social Jobs en Triple P Entertainment. De Beste Social Awards wordt ondersteund door partners Heineken en Huawei.
Bekijk ook de Facebookpagina van De Beste Social Awards.
Over Studio Broekhuizen
Diederik Broekhuizen (34) is initiatiefnemer van De Beste Social Awards en eigenaar van Studio Broekhuizen, een full service bureau in social media. Hun aanbod is breed: van community management, live reports, advies & strategie, contentcreatie tot workshops en het verzorgen van social media-designs. Daarnaast is Studio Broekhuizen initiatiefnemer van het platform De Beste Social Media, de jaarlijkse verkiezing De Beste Social Awards en het vacatureplatform De Beste Social Jobs.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.