Industry Wire

Geplaatst door TomTom

TomTom en Basic-Fit werken samen om mensen te helpen met een actieve levensstijl

Amsterdam/ Hoofddorp, 20 april 2017 – TomTom (TOM2) kondigt haar samenwerking aan met Basic-Fit (BFIT), Europa’s grootste fitnessketen. Met de samenwerking geeft TomTom Sports een impuls aan de ‘Get Going’-campagne, die mensen stimuleert om actief te zijn en blijven. TomTom en Basic-Fit geloven dat fit worden en blijven te maken heeft met een combinatie van een actief leven en goede voeding. Het gebruik van sportwearables kan daarnaast inzicht geven in de voortgang, en een stimulerende en coachende werking hebben. De samenwerking start in eerste instantie met een pilotversie in Nederland en België.

Basic-Fit heeft momenteel 419 fitness clubs in vijf landen en telt meer dan 1,2 miljoen leden. Om deze leden actief en gemotiveerd te houden, is besloten om de handen ineen te slaan. Medewerkers en personal trainers zullen zelf TomTom sportwearables gaan gebruiken zodat ze hun klanten nog beter kunnen adviseren. Leden van Basic-Fit krijgen de kans om met hulp van de TomTom Sports producten hun doelen sneller te bereiken en inzicht te krijgen in hun prestaties via de nieuwe TomTom Sports-app.

“Ik ben erg blij met de samenwerking tussen TomTom en Basic-Fit, omdat we de leden samen kunnen helpen bij het realiseren van een actieve levensstijl”, aldus Lars Guns, VP Sales en Marketing Benelux TomTom. “We willen Basic-Fit leden graag helpen bij het bereiken van hun doelen, hoe groot of hoe klein die ook zijn. Voor ons is het dan ook een mooie kans om hen te inspireren ‘to get going’.”

Marcel Boots, Innovation & Corporate Development Director van Basic-Fit, beaamt dit: “Basic-Fit gelooft in de kracht van samenwerking. Door de sportwearables van TomTom kunnen onze personal trainers leden breder adviseren op het gebied van fitness, ook buiten de sportschool. Met onze expertise houden wij hen actief en gemotiveerd.”

-EINDE-

Over TomTom

TomTom moedigt beweging aan. Elke dag zijn miljoenen mensen over de hele wereld afhankelijk van TomTom om slimmere keuzes te maken. Wij ontwerpen en ontwikkelen innovatieve producten die het voor mensen eenvoudig maken om hun doelen te halen. Onder onze op kaarten gebaseerde componenten vallen kaartinhoud, online op kaarten gebaseerde diensten en real-time verkeers- en navigatiesoftware. Onder onze consumentenproducten vallen PND’s, navigatieapps en sporthorloges. Onze belangrijkste businessproducten zijn aangepaste in-dash navigatiesystemen en een fleet managementsysteem. Dit systeem wordt aangeboden aan fleet-eigenaren als een online dienst met geïntegreerde mobiele apparaten voor in hun voertuigen. Onze business bestaat uit vier op klanten gerichte business units: Automotive, Licensing, Telematics en Consumer.

Over Basic-Fit

Met 419 clubs is Basic-Fit de grootste fitnessketen in Europa. We zijn in vijf landen actief en in onze clubs werken meer dan 1,2 miljoen leden aan het verbeteren van hun gezondheid en conditie. Basic-Fit heeft een transparant lidmaatschapsmodel en biedt een betaalbare hoge kwaliteit fitnesservaring die aansluit bij de fitnessbehoeften van actieve mensen. Een standaard lidmaatschap kost € 19,99,- en geeft mensen toegang tot al onze clubs in Europa en een pas die gedeeld kan worden met familieleden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht