Episerver wederom geplaatst in Gartner Magic Quadrant voor Digital Commerce

Haarlem, 1 mei 2017 – Episerver, toonaangevend leverancier van digitale marketing, content management en digitale commerce-oplossingen, is wederom geplaatst in Gartner’s Magic Quadrant voor Digital Commerce vanwege het aanbod digitale commerce-oplossingen op het gebied van B2C, B2B en B2B2C.
Het rapport onderscheidt Episerver vanwege de volledigheid in de visie en het vermogen deze visie uit te voeren. Episerver investeerde afgelopen jaar aanzienlijk in digitale commerce-mogelijkheden. Zo introduceerde Episerver multi-channel campagnebeheer, personalisatie gebaseerd op machine-learning en voorspellende analyses. Verder stelt de verbeterde Episerver Digital Experience Cloud™ marketeers nog beter in staat te anticiperen op klantgedrag en -intentie, waarna automatisch ingespeeld kan worden op de digitale commerce-ervaring.
“Dat Gartner ons wederom erkenning geeft voor digital commerce, onderschrijft de kracht van het uniforme en gecombineerde commerce en content-platform dat we bieden voor ambitieuze merken en lenige organisaties,” zegt James Norwood, executive vice president strategie en CMO bij Episerver. “Als enige Challenger in het Magic Quadrant mogen we er van uitgaan dat ons commerce-platform, dat op Microsoft .NET is gebaseerd en eigen web content management (WCM)-mogelijkheden biedt, zich in een unieke situatie bevindt om middelgrote tot grote B2B- en B2C-ondernemingen te helpen groeien door het toepassen van digital commerce op basis van ervaringen en gedrag.”
De Episerver Digital Experience Cloud helpt organisaties met het opzetten, onderhouden en personaliseren van digitale commerce-ervaringen. Functionaliteit voor slimme personalisatie en om klantgedrag op een website te volgen zijn daarbij onderscheidend. Via de Microsoft Azure-cloud kan Digital Experience Cloud ingezet worden in de vorm van platform-as-a-service (PaaS). Een netwerk van meer dan 900 partners ondersteunt de Digital Experience Cloud, begeleidt met elkaar meer dan 8.800 organisaties in dertig landen en draagt daarmee bij aan een wereldwijde multi-channelomzet van 18 miljard dollar, zo’n 16,5 miljard euro.
Gartner’s “Magic Quadrant for Digital Commerce” is kosteloos te downloaden op de website van Episerver
Over Gartners Magic Quadrant
Het Magic Quadrant, Magische kwadrant, van Gartner geeft in een grafiek de relatieve posities weer van spelers ten opzichte van elkaar in een bepaalde technische markt. Daarmee geeft Gartner een visuele momentopname van de richting waarin een markt zich begeeft, de volwassenheid ervan en de spelers in die markt. Magic Quadrants geven de situatie in een marktsegment weer in een tweedimensionale matrix waarin aanbieders zijn beoordeeld op basis van de volledigheid in visie en het vermogen die uit te voeren.
Gartner spreekt in de onderzoeksuitkomsten geen voorkeur uit voor bepaalde aanbieders, producten of diensten en geeft evenmin een advies over aanbieders, noch over technologie in de hoogste ranken. Gartner onderzoeksrapporten geven de mening van de Gartner’s onderzoeksorganisatie en dienen niet opgevat te worden als vaststaande feiten. Gartner geeft geen garanties, impliciet noch expliciet over dit onderzoek, noch op aanspraken over verkoopbaarheid, of geschiktheid voor een bepaald doel.
1Gartner, Inc., “Magic Quadrant for Digital Commerce,” Penny Gillespie, et al., 24 april 2017.
Over Episerver
Episerver verbindt e-commerce en digital marketing om bedrijven te helpen met het creëren van unieke klantervaringen en meetbare resultaten. Door content, e-commerce en multichannel marketing functionaliteiten in de Digital Experience Cloud™ te combineren, werkt Episerver voor de hele klantcyclus van online bedrijven; van intelligente optimalisatie en lead generatie door conversie en herhaalde verkoop op een gebruiksvriendelijke en snelle manier. Ondersteund door een innovatief netwerk met 880 partners in meer dan 30 landen helpt Episerver 8.800 digitale leiders om ontwrichtende, transformationele strategieën te omarmen, zodat bedrijven uitstekende ervaringen kunnen leveren, ongeacht het kanaal waar ze klanten willen betrekken. Episerver is opgericht in 1994 en heeft inmiddels kantoren in de Verenigde Staten, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland, Nederland, Zuid-Afrika, Australië, Spanje, de Arabische Emiraten en Groot-Brittannië. Meer informatie: www.episerver.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.