Storm Digital organiseert wederom Hackathon

Hackathons zijn fantastisch! De impact is groots. En daarom organiseert Storm Digital vandaag alweer haar tweede Hackathon. Zojuist is het startsignaal hiervoor afgegeven. Zeven verschillende teams werken in 24 uur een ronkende case uit waarbij de verschillende disciplines vanuit data, techniek, content en campagne management samenkomen.
Executiekracht = strategisch succes
In praktijk komt het veel voor; ellenlange strategische plannen, tig memo’s die uitgeschreven moeten worden en urenlang hierover l*llen. Prakijk: er komt niks van de grond. Met een hackathon worden al deze processen doorbroken. Binnen 24 uur staat er daadwerkelijk een oplossing live!
Je werkt in de teamformatie van de toekomst
Het integreren van meerdere specialismen in één team is de toekomst. En de toekomst is nu. Door marketeers, content makers, developers en data scientists voor 24 uur in één team te zetten, werkend aan dezelfde case, kan in een korte tijd enorm veel gerealiseerd worden. Waarbij door de optimale mix van deze disciplines het hoogst haalbare niveau wordt behaald.
Het doorbreekt de silo’s
In praktijk hebben bedrijven vaak te maken met verschillende afdelingen en verschillende doelen. Hierdoor ontstaan silo’s. Afdelingen communiceren niet meer met elkaar. Budgetten worden niet optimaal ingezet. Learnings worden niet gedeeld. En processen verlopen langzaam en stroperig. Door deelname aan de hackathon worden deze silo’s doorbroken. Men werkt allemaal tegelijkertijd aan hetzelfde doel.
Het heeft de grootste impact
De impact daarvan kan enorm zijn. Los van het feit dat er binnen 24 uur een oplossing live staat (!), wordt ook meteen het effect bewezen van de samenwerking van de verschillende disciplines; data, analytics, ppc marketing en content. Een mooi stukje bewijsvoering.
De oplossingen zijn altijd gebaseerd op data
De oplossingen kunnen erg uiteen lopen. Er is echter altijd de focus op één specifiek doel: de meeste effectieve en efficiënte manier bedenken om de business te laten groeien. Elke beslissing is daarbij gebaseerd op data. Bij user cases waaraan gewerkt wordt, kun je denken aan vraagstukken als; hoe vergroot ik het aantal conversies van product x, hoe zorg ik voor minder budget verspilling of hoe pas ik de content van mijn website aan op basis van het type bezoeker?
Over Storm Digital
Storm Digital is een growth marketing agency. Werkzaam vanuit alle digital marketing disciplines, zorgen wij voor een gedegen en explosieve groei van organisaties. Wij helpen ze marktaandeel te veroveren in dit digitale tijdperk! Storm Digital werkt voor klanten als: KLM, Uber, Florius, PON, SuitSupply en Picnic.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.