Premium filmservice Film1 start nieuwe campagne ‘Stop searching. Start watching.’

Premium filmservice Film1 is gestart met een nieuwe campagne ‘Stop searching. Start watching’. De ontwikkeling en creatie van de campagne lag in handen van design- en reclamebureau Just. Voor de productie is Supersolid aangehaakt. In de drie TVC’s wordt er ingespeeld op de frustratie van het zoeken. Met altijd het nieuwste aanbod op Film1, on demand of lineair, en een overzichtelijk menu hoeft er niet gezocht te worden. De campagne draait de komende maanden op TV, radio, getarget via DOOH bij trein- en metrostations, social media, bannering en SEA.
De nieuwe campagne van Film1 ‘Stop searching. Start watching.’ richt zich op het gemak voor de consument, in lijn met de laatste digitale stappen die de filmservice heeft gezet, zoals een lineair on demand kanaal en de volledige koppeling via Sony Playstation®.
In de drie reclames die Just en Supersolid hebben uitgedacht staat zoeken centraal, een bezigheid die mensen liever mijden. In elke variant verandert het scenario, alleen de rationale blijft hetzelfde. Een stel komt thuis, maar ze komen hun huis niet in, want de sleutels zijn kwijt. Een man raapt zijn schone was bij elkaar, maar vindt geen twee gelijke sokken. Een vrouw heeft een afspraakje via een dating app, maar deze valt tegen en ze swipet direct verder. In alle gevallen wordt het zoeken gestaakt om een film bij Film1 te gaan kijken.
Yigal van Gelderen, Marketing Manager bij Film1: “Met onze filmservice willen we dat je zo min mogelijk bezig bent met zoeken, maar vooral benadrukken dat je automatisch de nieuwste films te zien krijgt. Door ons aanbod zo eenvoudig mogelijk te presenteren, kun je binnen een mum van tijd on demand, waar je wilt, via een device naar keuze een film kijken of ‘ouderwets gezellig’ lineair op TV kijken. Met deze campagne ondersteunen we die boodschap op een creatieve manier.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.