Industry Wire

Geplaatst door Nielsen

Nielsen Digital Ad Ratings Nu Beschikbaar in Nederland

DIEMEN – 7 november 2017 – Vandaag maakt Nielsen (NYSE: NLSN) bekend dat Digital Ad Ratings beschikbaar is in Nederland. Sinds de lancering in 2011 is Nielsen Digital Ad Ratings wereldwijd, in meer dan dertig landen, de standaard geworden voor de onafhankelijke meting van online reclamecampagnes.

Nielsen Digital Ad Ratings meet leeftijd en geslacht, unieke bezoekers, bereik, frequentie en de GRP’s (Gross Rating Points) voor het volledige bereik van online campagnes op desktop, tablet en smartphone. Door de GRP benadering is deze meting vergelijkbaar met televisie en stelt het adverteerders, mediabureaus en publishers in staat om hun advertentiebereik op alle digitale devices te optimaliseren.

Onderdeel van de service is ook het meten van de viewability naar leeftijd en geslacht, unieke bezoekers, GRP’s en on-target rates per site en per advertentie. Nielsen biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van verschillende viewability providers en de flexibiliteit voor verschillende viewability standaarden. Daarmee helpen we klanten in te spelen op een markt die dynamischer is dan ooit.

Denis Rochat, Nielsen Watch Leader, Benelux zegt: “Digital speelt een steeds grotere rol in brand advertising. Dat blijkt ook uit de onlangs door Nielsen gepubliceerde netto mediabestedingen over het eerste halfjaar van 2017. Bijna de helft van het totale mediabudget gaat naar online advertising. Digital Ad Ratings voorziet in een standaard voor de markt, accountability en helpt adverteerders en bureaus de return on investment te meten van elke euro die ze besteden aan online advertising.”

#####

OVER NIELSEN DIGITAL AD RATINGS
Nielsen Digital Ad Ratings werd in augustus 2011 als eerst in de VS geïntroduceerd en levert uitgebreide metingen voor online advertentiecampagnes, die vergelijkbaar zijn met televisie. Nielsen Digital Ad Ratings combineert Nielsen data met geaggregeerde, anonieme en beschermde demografische privégegevens van deelnemende online data providers. Rapporten zijn een dag na de lancering van een campagne beschikbaar en voorzien bureaus, adverteerders en publishers van belangrijke informatie over het bereik van lopende campagnes.

OVER NIELSEN

Nielsen Holdings plc (NYSE: NLSN) is een mondiaal opererend performance managementbedrijf dat uitgebreid inzicht biedt in het kijk- en koopgedrag van consumenten. De divisie “Watch” van Nielsen levert Total Audience meetdiensten aan media en adverteerders voor alle devices waarop content – video, audio en tekst – wordt geconsumeerd. De divisie “Buy” biedt fabrikanten en retailers van verpakte consumentengoederen als enige in de sector een mondiale blik op retail performancemeting. Door informatie van beide segmenten te integreren met andere gegevensbronnen voorziet Nielsen haar klanten van metingen en analyses die helpen de performance van bedrijven te verbeteren. Nielsen, een S&P 500-onderneming , is actief in meer dan 100 landen die samen meer dan 90% van de wereldbevolking beslaan. Voor meer informatie, ga naar www.nielsen.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht