Atlético Madrid gaat door met Plus500

Plus500, het wereldwijde online platform voor de handel in Contracts for Differences (CFD’s), heeft vandaag een nieuw sponsorcontract met Club Atlético de Madrid getekend. Het bedrijf is sinds het seizoen 2015/2016 de officiële hoofdsponsor van de voetbalclub. Met het nieuwe contract wordt deze samenwerking nu voor de seizoenen 2018/2019, 2019/2020 en 2020/2021 verlengd. Beide partijen zijn van plan om de samenwerking, die tot dusver in Europa en wereldwijd goede resultaten heeft opgeleverd, tijdens deze periode te verdiepen en uit te breiden.
Plus500 blijft als onderdeel van de samenwerking een aantal branding-rechten houden, waaronder de plaatsing van het bedrijfslogo op het officiële tricot en de trainingsshirts van de eerste ploeg van Atlético Madrid. Verder profiteert het bedrijf van uitgebreide zichtbaarheid in het Wanda Metropolitano, het nieuwe stadion van Atlético Madrid met een capaciteit van 68.000 toeschouwers. Het stadion voldoet aan de hoogste eisen aan comfort, veiligheid en zichtbaarheid en biedt onder meer onderdak aan de finale van de UEFA Champions League in 2019.
Atlético Madrid is een professionele Spaanse voetbalclub uit Madrid die in La Liga Santander speelt, ook bekend als La Liga, de hoogste speelklasse in het Spaanse voetbal. De club heeft zowel het kampioenschap van La Liga als de Copa del Rey tien keer veroverd, net zo als een aantal andere Spaanse bekerwedstrijden. Het is bovendien een van de meest succesvolle clubs in Europa, met de verovering van de UEFA Super Cup in 2010 en 2012 en de tweede plek in de UEFA Champions League in de seizoenen 2013/14 en 2015/16.
Volgens de UEFA is La Liga de afgelopen zeven jaar de sterkste liga in het Europese voetbal geweest. Bovendien is het een van de meest populaire competities in de professionele sport, die door mensen overal ter wereld gevolgd wordt.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.