Industry Wire

Geplaatst door C&F Report

Nieuw in de boardroom: real-time visual dashboarding

C&F Report, marktleider in corporate reporting in Nederland en gespecialiseerd in dashboarding, en Marviq, een hightech IT-partner, expert in digitaliseren van bedrijfsprocessen, introduceren samen real-time visual dashboarding onder de naam CF Digital. Doel is ondernemingen full-service te ondersteunen in continuous integrated reporting en business monitoring. Hiermee krijgen bedrijven meer focus op hun KPI’s, waardoor de strategische en operationele sturingsmogelijkheden toenemen. Tegelijkertijd wordt het complexe jaarverslaggevingsproces vereenvoudigd.

CF Digital is in staat complexe informatie overzichtelijk en visueel te presenteren in de vorm van hightech dashboards, bestaande uit interactieve en geanimeerde infographics. Deze worden real-time – dus structureel up-to-date en volledig geautomatiseerd – periodiek geprojecteerd in informatieplatformen die precies passen bij de behoefte van de klant. Op mobiele applicaties kan de voortgang periodiek (dagelijks, wekelijks, maandelijks, per kwartaal, per jaar en indien gewenst zelfs op de seconde) zichtbaar worden gemaakt. Uiteraard is de veiligheid op het hoogste niveau geborgd en kunnen data uit elke bron en bestandsvorm worden gedestilleerd.

Voordelen real-time visual dashboarding

Voordelen zijn dat het topmanagement actuele data visueel gepresenteerd krijgt waardoor de performance sneller en beter inzichtelijk wordt gemaakt. Interpretatie van complexe datasheets is niet meer nodig. Adequate maatregelen worden sneller genomen en processen versneld, waardoor het resultaat positief wordt beïnvloed. Verdieping op het kleinste bedrijfsniveau is hierbij mogelijk. Ook niet-financiële KPI’s kunnen beter worden gevolgd.

Innovatieve toepassingen

Real-time continuous integrated reporting: transparantie door 24/7 inzicht

Spreadsheets zijn uit, dashboarding is nieuw in de boardroom. Het presenteren van (delen van) aantrekkelijke dashboards op websites biedt vertrouwen en versterkt de transparantie en het bedrijfsimago van bedrijven. Real-time, geïntegreerde, continue rapportages bieden onmiddellijk inzicht in KPI’s, prestaties en indien gewenst targets. Integrated betekent de ideale mix van financiële en non-financiële informatie.

Continue financiële monitoring: optimaal in control

Vooral voor grotere organisaties met divisies en business units is de behoefte aan inzicht groot. Continue financiële monitoring maakt het mogelijk complexe informatie gemakkelijk te visualiseren vanuit verschillende lagen van de organisatie. Deze informatie is 24/7 up-to-date en gevalideerd en kan worden vergeleken met KPI’s, doelen en interne benchmarks. Substantiële efficiëntie- en resultaatverbetering worden hiermee mogelijk gemaakt.

Productierapportage: voor efficiëntere productieprocessen

Productieprocessen kunnen per definitie beter en efficiënter met als doel betere output tegen lagere kosten. CF Digital is samen met klanten in staat procesbeheersingsindicatoren op te stellen en deze real-time in de vorm van dashboards te beheren. Outputindicatoren bieden inzicht in de voortgang en afwijkingen.

Circulariteits- en MVO-rapportages: kosten besparen en doelstellingen halen

Het MVO-beleid accumuleert uiteindelijk in harde doelstellingen voor verlaging van scope 1-, 2- en 3-emissies, verbetering van de circulariteit, terugdringen van energie-, gas-, waterverbruik en andere MVO-doelstellingen.

Relevante referenties: substantiële resultaten bereikt

Vanuit de sterke marktposities van C&F Report en Marviq heeft CF Digital inmiddels al meerdere concrete referenties op zijn naam staan:

  • Bij een energiegroep: real-time, continuous, integrated reporting. Het resultaat is optimale transparantie met extra aandacht voor non-financiële informatie.
  • Bij een afval- en grondstoffenmanagementspecialist: circulaire dashboards met als resultaat 15% betere resultaten in vergroening.
  • Bij een grote Europese retailer: salesdashboarding en -forcasting: 1% hogere verkopen.
  • Bij een autoleasebedrijf: real-time schadedashboards: 10% kostenbesparing in afhandeling.
  • Bij een innovatieve producent: productiedashboards: 15% hogere output.
  • Bij een risico- en herverzekeraar: schadebeheersingsdashboards: 10% verkorting van de doorlooptijd met 5% lagere kosten.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht