Amsterdams Innovation Booster breidt internationale dienstverlening verder uit

Amsterdam, 26 februari 2018 – Innovation Booster breidt zijn internationale dienstverlening verder uit vanwege een toenemende vraag naar het door Innovation Booster zelf ontwikkelde model ‘Entrepreneurial Innovation for Enterprises’ – ondernemend innoveren voor grote bedrijven. Deze methodiek is toegespitst op een vernieuwende innovatie-aanpak die voor ondernemingen concrete waarde oplevert en daadwerkelijk innovatie in het bedrijfs-DNA brengt. Het nu 5 jaar bestaande Innovation Booster gaat zijn dienstverlening nu verder uitbreiden binnen en buiten Europa om te voldoen aan de toenemende vraag van buitenlandse en internationale organisaties.
Anthony Meyer zu Schlochtern, managing director en een van de oprichters van Innovation Booster: “Veel organisaties worstelen met innovatiegericht ondernemen. Met onze aanpak hebben wij al verschillende Nederlandse en internationale bedrijven in onder andere België, Duitsland, Polen, Slowakije, Spanje en Griekenland geholpen te transformeren tot een innovatieve organisatie. Ons model wordt nu dus niet alleen bij steeds meer grote Nederlandse bedrijven toegepast, maar we krijgen steeds meer vraag van buiten onze landsgrenzen. Om aan deze internationale vraag en interesse te voldoen hebben we vestigingen in andere landen op het oog, binnen Europa en zelfs daarbuiten.”
image010.pngMet zijn innovatiemodel stimuleert Innovation Booster de vernieuwingsgezindheid en de innovatiecultuur van ondernemingen, onder meer bij ING, Achmea, NUON, Ahold, Eneco, Heineken, KPN, Holland Casino, Technische Unie en Veenman. Innovation Booster leert ondernemingen om het creatieve en ondernemerspotentieel van hun medewerkers te activeren en hen enthousiast te maken voor innovatie. Het uiteindelijke doel is dat de organisatie zelf duurzaam kan innoveren. Daarnaast kan Innovation Booster organisaties helpen met het realiseren van concrete productinnovaties.
Awards in Griekenland
Innovation Booster heeft momenteel klanten in België, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Slowakije, Roemenië, Spanje, Tsjechië, Verenigde Staten en Zwitserland. In Griekenland is vorig jaar al een vestiging geopend. Meyer zu Schlochtern: “In Griekenland is de behoefte aan onze innovatieaanpak groot. We hebben daar al diverse vooraanstaande organisaties, waaronder InterAmerican, Eurolife, AnyTime en Eurobank, geholpen met innovatie. Deze projecten hebben zelfs prijzen gewonnen. Vanwege het succes bij deze organisaties en de daaruit groeiende vraag groeit de Griekse vestiging nu snel.”
Nieuwe partners
De snelheid van de internationalisatie vraagt aanpassing van de organisatie en daarmee tevens uitbreiding van het management. Innovation Booster heeft daarom vijf nieuwe partners benoemd: Annefleur Klaus, Stephan Lems, Marco Smit, Wouter Soer en Emma Willekes. Zij zullen Innovation Booster Nederland verder uitbouwen en laten groeien. Voor de Griekse vestiging gebeurt dit onder leiding van Carlijn Nelisse.
image011.png
Van links naar rechts: Marco Smit, Emma Willekes, Stephan Lems, Wouter Soer, Annefleur Klaus.
Over Innovation Booster
Innovation Booster leert grote bedrijven innoverend te ondernemen om toekomstige waarde te realiseren en zo de bedrijfsresultaten te verbeteren. Innovation Booster heeft hiervoor zelf een methodiek ontwikkeld, ‘Entrepreneurial Innovation for Enterprises’. Innovation Booster beperkt zich daarbij niet tot adviezen, maar leert ondernemingen om zich echt innovatief denken en handelen eigen te maken. Het Amsterdamse bedrijf is in 2012 opgericht en is actief voor klanten in Nederland en daarbuiten. Tot de klanten behoren onder meer ING, Achmea, NUON, Ahold, Eneco, Heineken, KPN, Holland Casino, Technische Unie en Veenman. Voor meer informatie: http://innovation-booster.nl/
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.