IJsfontein ontwikkelt Mind Your Own Life

Mind Your Own Life is een initiatief van vier instanties: Jeugdriagg Noord-Holland Zuid, De Jutters, Centrum voor Anticonceptie, Seksualiteit en Abortus en Tactus Verslavingszorg. Op de site staat informatie over onderwerpen waar jongeren mee bezig zijn. Ze kunnen vragen stellen aan deskundigen en in contact komen met andere jongeren. De site geeft jongeren diverse routes naar informatie, oplossingen en hulp. Er wordt geen oordeel geveld over de vragen of problemen die jongeren hebben. Mindyourownlife.nl (MYOL) geeft deskundige, persoonlijke en betrouwbare antwoorden via mail en chat op alle vragen van jongeren over lichaam, gevoel, seks en liefde, drank en drugs, leven en de toekomst en is anoniem. Daarnaast kunnen jongeren persoonlijke testjes en quizjes doen, en achtergrondverhalen van leeftijdsgenoten lezen.
Diverse onderzoeken tonen aan dat jongeren onvoldoende worden bereikt door hulpverleners, terwijl tegelijkertijd vast staat dat een vroege interventie leidt tot minder ernstige klachten en een grotere kans op herstel. MYOL biedt jongeren die vragen hebben of hulp nodig hebben/zoeken, de mogelijkheid om heel laagdrempelig en anoniem aan betrouwbare informatie te komen.
In de komende periode zal de informatie uitgebreid worden en zullen nieuwe thema’s toegevoegd worden. Ook kunnen meer instellingen die met jongeren te maken hebben aan de site meedoen.
OVER IJSFONTEIN
IJsfontein helpt mensen zich te ontwikkelen door middel van interactie. Dat doet zij op drie manieren. Met de strategische inzet van serious gaming in organisaties (IJsfontein GameWise), interactieve communicatie in de publieke ruimte (IJsfontein Interactive Spaces) en met waardevolle marketing en interactieve communicatie richting kinderen en jongeren (IJsfontein Kinderen en Jongeren).
IJsfontein heeft 35 medewerkers en werkt voor A-merken, educatieve uitgevers, non-profit organisaties en culturele instellingen, waaronder ING, Albert Heijn, Malmberg, CliniClowns, NPS en Museum Boijmans van Beuningen.
Met haar interactieve campagnes, games, websites, tools en interactieve exhibits won IJsfontein de afgelopen 13 jaar diverse awards. Van de SpinAward tot de Cinekid New Media Award en van de BAFTA tot de ADCN Lamp.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.