Zoomin.TV bevestigt omvangrijke Originele long-form Serie voor Tencent Video

Amsterdam, 2 august 2018 – Zoomin.TV bevestigt vandaag een omvangrijke Gen Z-serie voor Tencent Video. Het zal voor de Chinese internetgigant een Originele long-form Serie van 6 afleveringen produceren, ‘The Amazing Drone Race’.
De samenwerking van Zoomin.TV met Tencent Video is het afgelopen jaar snel toegenomen met veel short-form producties die gericht zijn op de Chinese Gen Z. Deze succesvolle samenwerking wordt nu door Tencent Video verder uitgebreid door deze exclusieve long-form serie voor Gen Z te bestellen.
Tencent Video’s originele serie van 6 x 25 minuten, ‘The Amazing Drone Race’, zal worden gedistribueerd op het videoplatform van Tencent. De realityshow, die half in China en half in de rest van de wereld is gefilmd, heeft het formaat van een knock-out race die een aantal van de meest fantastische locaties en drone-races van China toont. De winnaar zal deelnemen aan een ongelooflijke expeditie naar de vulkaan ‘The Gates of Hell’ in Ethiopië.
Roger Lodewick, CEO van Zoomin.TV, zegt: “We zijn erg verheugd om onze speciale relatie met Tencent Video uit te breiden en te intensiveren en Generatie Z in China een spectaculaire long-form serie aan te bieden. Bij Zoomin.TV werken we gepassioneerd aan het verrijken van het leven van onze GenZies overal ter wereld en het verbreden van hun blikveld door middel van meeslepende verhalen die hen inspireren en bewust maken. Deze samenwerking met Tencent Video bevestigt opnieuw dat Zoomin.TV de wereldwijde bron is van uitzonderlijke Gen Z-content.”
Lexian Zhu, Director of Documentary Content Management Center bij Tencent Video, zegt:
“Wij richten ons op de productie van populaire content met een positieve energie voor Generatie Z. ‘The Amazing Drone Race’ onderzoekt de mogelijkheden voor een commerciële documentaire op het gebied van Gen Z-cultuur. Wij geloven dat de geavanceerde en creatieve content van Zoomin.TV nieuwe en bijzondere ervaringen zal opleveren voor ons publiek in China. We kijken er naar uit om deze documentaire zo snel mogelijk uit te zenden.”
###
Over Zoomin.TV
Bij Zoomin.TV werken we gepassioneerd aan het maken we positieve en fascinerende content die ons Gen Z-publiek inspireert en bewust maakt. We produceren video content sinds 2001 en zijn inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met meer dan 200 mensen, met meer dan 35 verschillende nationaliteiten, verspreid over 10 kantoren in Europa, Latijns-Amerika en Azië. Ons hoofdkantoor staat in Amsterdam. We groeien snel en maken sinds mei 2018 onder een nieuw management volledig deel uit van het Zweedse beursgenoteerde en toonaangevende internationale digitale entertainmentbedrijf Modern Times Group. Samen met onze 3.000 + video-journalisten over de hele wereld produceren we honderden premium Gen Z-video’s per maand, in 13 talen, die worden verspreid over meer dan 2.000 publicatie-websites, wat resulteert in meer dan 3 miljard views per maand. Daarom werken we samen met alle grote adverteerders en mediabureaus ter wereld. Ons motto? Dare. Care. Share.Kijk op www.zoomin.tv.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.