Industry Wire

Geplaatst door MWM2

MWM2 lanceert unieke pre-test voor online video’s

Marktonderzoeksbureau MWM2 heeft weer een innovatieve onderzoeksmethode ontwikkeld. Nu voor het (pre-)testen van online video’s zoals corporate films, instructie- & informatiefilms, commercials, pre-rolls en andere videocontent: ‘de MWM2 Videotoets’. De Videotoets geeft binnen drie dagen, en tegen geringe kosten, waardevolle klantinzichten in de communicatiekracht, de waardering en het effect van een online video.

Unieke technologie
Omdat de meeste video’s op mobiel bekeken worden is de MWM2 Videotoets ook mobile first. De Videotoets maakt gebruik van unieke technologie waarmee respondenten de video bekijken en daarna beoordelen. Op elk moment kan de video gepauzeerd worden om in de film duimpjes te plaatsen en feedback te geven. Zo geeft de MWM2 Videotoets concrete kwantitatieve- en kwalitatieve inzichten.

Live inzichten
Opdrachtgevers krijgen live inzicht in de resultaten van de Videotoets. Na analyse van de resultaten door een gespecialiseerde consultant ontvangt de opdrachtgever een rapportage waarin ingegaan wordt op communicatiekracht (wordt de boodschap goed overgedragen en is de video relevant en geloofwaardig?), de waardering en het effect van de video (heeft de video invloed op de kennis, houding en gedrag van de doelgroep?). De rapportage bevat daarnaast ook concrete tips en adviezen om de video te optimaliseren.

Totaaloplossing voor communicatie-onderzoek
De MWM2 Videotoets is onderdeel van een breed aanbod aan onderzoeksoplossingen waarmee organisaties vrijwel iedere communicatie-uiting door MWM2 snel en goed kunnen laten testen. Zo biedt MWM2 de Communicatietoets en Communicatie Quickscan aan voor het pre-testen van brieven, mailings en andere korte communicatie-uitingen. Met MWM2’s UX-onderzoek kunnen organisaties hun website of app grondig en deskundig laten onderzoeken.

Over MWM2
Marktonderzoeksbureau MWM2 is expert in luisteren. Door goed te luisteren brengt MWM2 de wensen, verwachtingen en beleving van klanten in kaart. Met behulp van innovatieve technologie en hoogwaardige consultancy vertaalt MWM2 de stem van de klant naar rijke inzichten en concrete verbeteracties voor haar opdrachtgevers.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht