More Than Live ontwikkelt nieuwe themacampagne Holland America Line. ‘Waarom niet nu?’

Holland America Line wil met nieuwe campagne vooroordelen wegnemen rondom het cruisen.
Zijn cruisevakanties niet voor ouderen, saai en aan de prijs? Een cruise is voor later. De campagne geeft antwoorden aan een groot potentieel cruisers en stelt hen de vraag: ‘Holland America Line. Waarom niet nu?’.
De themacampagne bestaat uit drie tv-commercials en een serie van 11 korte video’s van twee minuten waarin je ‘de bekendste cruisers van Nederland’ volgt tijdens hun vakantie. Twee stellen – ervaren en onervaren cruisers – ontdekken tijdens hun trip naar de Middellandse Zee en de Noorse fjorden waarom cruisen je pas iets zegt wanneer je het ervaart. De commercials worden ingezet op de publieke en commerciële zenders en via diverse social media kanalen gedeeld.
De campagne geeft op een inspirerende manier voordelen weer van een cruisevakantie. Eenmalig je koffer uitpakken, iedere dag op een andere bestemming, een hoog serviceniveau en een groot scala aan activiteiten. Deze voordelen zijn nu nog onvoldoende bekend. Hierdoor vertoont de Nederlandse vakantieganger uitstelgedrag en schuift men een cruisevakantie vaak door naar later.
“Er is gebruik gemaakt van een interessante mix van psychologie en marketing. Door archetypes, storytelling en psychologische drijfveren op een creatieve manier te combineren, is het concept ontwikkeld dat antwoord geeft op het uitstelgedrag in de cruisemarkt”. Aldus Henk Aron, Managing Director.
De campagne is ontwikkeld door More Than Live en in co-creatie geproduceerd door Vigics. Verantwoordelijk mediabureau is PHD.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.