Nieuws -
Google niet verantwoordelijk voor inbreuk merkrecht
Bedrijven mogen op internet adverteren op product- en merknamen van hun concurrenten. Google hoeft dat van het Europees Hof niet te voorkomen. De afzender van de advertenties moet wel kraakhelder zijn en er mag geen inbreuk op merkrecht plaatsvinden.
Gisteren sprak Europa’s hoogste gerechtelijke instantie zich uit over de geldigheid van het merkrecht bij reclame op zoekmachines (PDF). Het Franse modeconcern LVMH, bekend van merken als Louis Vuitton, Moët en Hennessy, klaagde Google aan en bracht de zaak tot de hoogste rechter. Die bepaalt dat Google niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor inbreuk op merkrecht.
Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!
Premium Account
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd
Log in met je Premium Account