Industry Wire

Geplaatst door Collider

Accelerator Collider presenteert nieuw cohort Madtech Startups en Verplaatst Focus van Londen naar Amsterdam

Collider heeft gisteravond haar nieuwe cohort van zes internationale startups gepresenteerd voor het acceleratorprogramma in Amsterdam. De startups zijn zorgvuldig geselecteerd uit 135 aanmeldingen, afkomstig uit 35 landen.

Deze lancering markeert een verschuiving van Collider’s focus van Londen naar Amsterdam.

De accelerator voor b-2-b marketing- commerce- en adtech startups heeft in de afgelopen 6 jaar in Londen £4.7m GBP in 50 startups geïnvesteerd. Collider heeft besloten nieuwe investeringen alleen vanuit Amsterdam te doen, waar zij vorig jaar de deuren opende.

Oprichters Rose Lewis en Andy Tait zullen na afronding van het lopende programma in Londen zich gaan concentreren op de waardeontwikkeling van de bestaande portfolio. De accelerator heeft tot nu toe één exit gehad met Avocarrot en is trots op de ontwikkeling van portfolio startups zoals Seenit, Living Lens en Scoop Retail, die allen goed opschalen. Daarnaast springt Pixoneye in het oog: deze startup stelde eerder dit jaar een ronde van 6 miljoen veilig bij Octopus Ventures.

Co-founder Ellen Bark-Lindhout: “In Amsterdam zullen we het team uitbreiden om verder te bouwen aan een effectief ecosysteem van startups, investeerders, corporates en agencies met als doel innovatie in marketing, commerce en adtech te faciliteren en stimuleren.”

De geselecteerde startups helpen merken met het beter en slimmer vinden, begrijpen, bereiken, bedienen en behouden van klanten. Collider Amsterdam’s “Class of 2018”:

  • Churnly’s software helpt SaaS-bedrijven middels machine learning te begrijpen waarom ze klanten verliezen en voorspelt welke klanten zij dreigen te verliezen en wanneer.
  • GladCloud is een enterprise SaaS platform dat merken in o.a. food delivery en dranken helpt met het optimaliseren van social media engagement – en daarmee omzet – via hun lokale partners, zoals restaurants en bars
  • NeoSound gebruikt AI om geluid om te zetten in betekenisvolle data en helpt zo call centers met het verbeteren van communicatie met de klanten
  • Pinstorm’s technologie maakt real-time creative on-line advertising mogelijk voor e-commerce platforms, nieuws sites en andere bedrijven waarvan het business model gedreven wordt door grote hoeveelheden snel veranderende informatie
  • RapidPricer gebruikt deep learning algoritmes en machine vision om producten in supermarkten en andere retailers dynamisch te prijzen en te promoten, teneinde verspilling te verminderen en marge te verbeteren
  • Yoke helpt apps te groeien door het realiseren van kwalitatieve downloads via social media influencers – efficiënt, zonder risico en performance based.

Over Collider:

Collider is een accelerator gespecialiseerd in marketing, commerce en adtech. In 2012 opgericht in Londen, sinds 2017 actief in Amsterdam. Tot op heden heeft Collider in deze steden€6m euro geïnvesteerd in 62 startups.
Collider’s startups helpen merken met het beter en slimmer vinden, begrijpen, bereiken, bedienen en behouden van klanten. Collider ondersteunt de startups met funding, coacht hen door een gestructureerd, gepersonaliseerd programma, en verbindt hen met potentiële klanten en investeerders.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht