Deel dit artikel
-

Driekwart Amerikanen shopt op Cyber Monday

Driekwart van de Amerikanen is van plan te gaan winkelen op Cyber Monday, volgens cijfers van Deloitte. 26 procent wil winkels bezoeken op Thanksgiving, terwijl 29 procent online bestelt.

Deze week is de start van het feestseizoen. Na Thinksgiving (donderdag) volgen traditioneel Black Friday en zijn digitale variant Cyber Monday. Cyber Monday was een aantal jaren terug nog de belangrijkste dag voor online retailers, maar in recente jaren is het onderscheid met Black Friday vervaagd.

Vijftien procent van de ondervraagden is van plan om op Black Friday online te gaan winkelen. Gemiddeld geven ze zo’n 420 dollar uit. 88 procent geeft aan doorgaans meer uit te geven dan ze van plan waren.

Wie toch fysieke winkels bezoekt doet dat vooral om zich te oriënteren. 41 procent gaat met zijn smartphone in de winkel prijzen vergelijken.

Deloitte heeft ook onderzoek gedaan naar de decemberaankopen onder Europese consumenten. Zo verwacht 68 procent van de Nederlandse consumenten in de leeftijdscategorie 18 tot 34 jaar, ook wel de millennials genoemd, iets te kopen tijdens Black Friday. Gemiddeld doet 53 procent van de Nederlandse consumenten een aankoop tijdens dit evenement.

Retailers merken dat een verschuiving in het consumentengedrag: van emotioneel gedreven kerstaankopen naar opportunistisch verwachte kortingen van november tot januari, met bijbehorende gevolgen voor de marges.

Tevens blijkt uit het Decemberonderzoek van Deloitte dat mobiele aankopen toenemen met 21 procent ten opzichte van vorig jaar. De meeste mobiele aankopen worden ook weer gedaan door millennials.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond