Deel dit artikel
-

Storytel met audioboek in ‘Goede Tijden’ via contentdeal

‘Goede Tijden, Slechte Tijden’ krijgt een spin-off in de vorm van een audioboek. Dat is, als onderdeel van een reclameovereenkomst, enkel te beluisteren bij Storytel.

Het luisterboek heet Kwaad Bloed en wordt geschreven en voorgelezen door Janine Elschot, een karakter uit Goede Tijden, Slechte Tijden. Vanaf vandaag zijn de eerste drie hoofdstukken van het boek te beluisteren. Er komen in totaal acht hoofdstukken.

RTL zegt in een persbericht: “Als de gebeurtenissen uit het boek dan ook nog in Meerdijk plaatsvinden, lopen werkelijkheid en fictie opnieuw in elkaar over.”

“Door het boek te luisteren kunnen fans als eerste op de hoogte zijn van de gebeurtenissen die Meerdijk te wachten staan. De integratie van dit luisterboek als additioneel platform geeft op deze manier een extra dimensie aan de beleving van het verhaal.”

Voor Storytel kan de reclameboodschap bijna niet dichter op de content en de transactie zitten. Fans van de tv-serie hoeven enkel door te klikken naar het audioboekenplatform. Daar krijgen ze een gratis proefperiode van dertig dagen aangeboden.

De campagne begon net voor de zomerstop. De app van de Zweedse ontwikkelaar verscheen regelmatig op tv en in het blad GTST. Bij de hervatting van het seizoen was karakter Janine Elschot begonnen met het schrijven van een luisterboek. Dat de eerste hoofdstukken nu verschijnen is logisch onderdeel van het tv-verhaal. Naast branded content worden billboards, brand promo’s en social media ingezet. De campagne loopt tot 11 januari 2019.

Aan het einde van het derde kwartaal 2018 had Storytel buiten zijn thuismarkt 385.000 abonnees op zijn boekendienst (PDF).

Foto: soham desai (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond