Shopzilla breidt uit met recensies in Europa

Productvergelijkingssite Shopzilla sluit een samenwerking met PowerReviews om zijn Europese klanten naast productinformatie ook onafhankelijke recensies te kunnen bieden.
PowerReviews.com verzamelt en indexeert recensies, voorziet ze van trefwoorden en verkoopt die kopij aan andere uitgevers. Gisteren werd bekend dat het bedrijf zijn vleugels uitslaat in Europa, middels een samenwerking met Shopzilla.
Financiële details van de overeenkomst zijn niet bekend. Operationeel gezien komt het erop neer dat gebruikers van Shopzilla en Bizrate in Duitsland, Engeland en Frankrijk niet enkel een productvergelijkingssite met kale detailinformatie zien, maar ook de meningen van consumenten die een bepaald product eerder kochten.
Met dit soort zachte informatie hoopt Shopzilla zijn site aantrekkelijker te maken voor de gebruikers. Uit onderzoeken is gebleken dat internetklanten zich laten leiden, maar niet per se laten sturen, door de ervaringen van anderen. Hoe groter de verleiding om naar een webwinkel door te klikken, hoe meer Shopzilla verdient.
In Nederland lijkt de markt met algemene productvergelijkingssistes verzadigd. De grootste zijn Beslist.nl, Kieskeurig.nl en Vergelijk.nl. Starter Selectivo is sinds vorige maand in handen van marketingbureau Tribal uit Den Bosch.
Shopzilla is onderdeel van het beursgenoteerde Scripps Network Interactive, een uitgever op tv en internet. Uit de recente kwartaalcijfers blijkt dat tegenvallende resultaten bij Shopzilla en het Engelse uSwitch de internetomzet doen dalen van 78 miljoen dollar naar 51 miljoen dollar dit jaar. uSwitch, een vergelijkingssite voor energie, telecom en financiën, staat daarom in de etalage. Shopzilla wordt geherpositioneerd.
Foto: gotplaid? (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond