Nieuwste versie Customer Interaction Center gaat als eerste geïmplementeerd worden bij Quality Contacts

Interactive Intelligence, leverancier van innovatieve zakelijke IP-communicatie oplossingen gaat Customer Interaction Center 4.0 implementeren bij Quality Contacts. Het facilitaire contactcenter Quality Contacts gaat hiermee als eerste gebruik maken van de nieuwste versie van Customer Interaction Center (CIC).
Voor de implementatie van de vierde versie van CIC zorgt haar partner Brightware. “Deze innovatieve software is zo ingericht dat het voorziet in de groei ambities van onze organisatie in zowel kwalitatieve aspecten – het waarborgen van processen en het faciliteren van klantcontacten via nieuwe kanalen – als in de toename van onze capaciteit”, vertelt algemeen directeur Age de Jong van Quality Contacts.
Quality Contacts startte een RFP-traject waaruit een short list van drie partijen kwam. “Doorslaggevend in de keuze voor Interactive Intelligence is dat CIC 4.0 de betrouwbaarheid van onze dienstverlening nog verder verbetert. In het systeem zijn verschillende veiligheidsmodules geïnstalleerd waardoor wij onze uptime verder kunnen garanderen. Daarnaast upgraden wij ons hele netwerk, zodat deze volledig redundant wordt uitgevoerd”, verklaart IT Manager Marcel Koning van Quality Contacts. Interactive Intelligence levert CIC 4.0 al enige tijd bij verschillende partijen in de Verenigde Staten. Als eerste Nederlandse gebruiker van deze versie van CIC bevestigt Quality Contacts opnieuw dat het zich sterk maakt voor innovatie binnen de klantcontactbranche.
Interactive Intelligence en implementatiepartner Brightware zijn verguld met de keuze van Quality Contacts. “De software biedt alle mogelijkheden die een modern contactcenter maar nodig kan hebben voor haar dienstverlening”, zegt Sales Director Jan Nouwens van Brightware. “In de software zijn alle traditionele kanalen – als telefoon en e-mail – en nieuwste kanalen – als social media sites – volledig geïntegreerd.”, aldus Territory Manager Jos Mols van Interactive Intelligence.
Voor de medewerkers van Quality Contacts zal vooral het werkgemak verbeteren. “De effectiviteit van onze contactcenters zal sterk verbeteren: teamleiders krijgen meer tools om medewerkers te coachen, medewerkers werken voortaan in één softwareomgeving en we kunnen de klantcontacten via verschillende kanalen beter combineren”, aldus commercieel directeur Niels Vader van Quality Contacts. Quality Manager Bas Biemans van Quality Contacts wijst op nog een voordeel: “Onze quality monitoring kunnen we verder systematiseren en automatiseren. CIC 4.0 zorgt voor meer betrouwbaarheid in dit proces waardoor we verder vooruit kunnen lopen op het gebied van kwalitatief klantcontact.”
—-
Foto:
vlnr: Marcel Koning (Quality Contacts), Paul van Dam (Brigthware), Age de Jong (Quality Contacts), Niels Vader (Quality Contacts) en Jan Nouwens (Brightware)
Over Quality Contacts
Quality Contacts biedt als facilitair contactcenter haar opdrachtgevers een oplossing voor al haar klantcontacten. Quality Contacts is opgericht in 2005 door Age de Jong en Niels Vader – het huidige directieteam – en is gevestigd in Schagen, Velserbroek en Zwolle. Inmiddels telt de organisatie zo’n 350 medewerkers die gespecialiseerd zijn in inkomende en uitgaande klantcontacten per telefoon, post en internet.
Over Brightware
Al meer dan twintig jaar zijn management en medewerkers van Brightware actief met implementatie van contact centers, computer telephony integration, integratie van applicaties, databases en internet. Deze combinatie van kennis, kunde en ervaring geeft Brightware een bijzondere positie in de markt. Een positie waar ook ‘s werelds belangrijkste technologie-leveranciers graag een beroep op doen. Zo is Brightware de Elite Partner voor de Benelux van Interactive Intelligence.
Over Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ) levert innovatieve software en services voor contact centers, unified communications en business process automation. De oplossingen zijn zowel geschikt voor toepassing op de eigen locatie als via een hosted model. Het bedrijf is gestart in 1994, heeft wereldwijd meer dan 4500 klanten, waarvan ruim 140 in Nederland en staat gepositioneerd in de top 500 van Global Software en Service leveranciers. Interactive Intelligence heeft meer dan 1000 werknemers en een hoofdkantoor in Indianapolis, USA. Er zijn 23 internationale kantoren in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië en Australië. Het Benelux-kantoor is gevestigd in Amsterdam. www.inin.com/nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.