Adobe onthult Customer Experience Management innovaties om het leveren van digitale ervaringen te versnellen

Amsterdam, 25 februari 2019 – Adobe heeft onlangs een wereldwijd onderzoek uitgevoerd met Econsultancy* waaruit blijkt dat slechts 10 procent van de bedrijven zich zeer geavanceerd voelt als het gaat om de klantervaring die zij bieden. Merken staan onder druk om meer gepersonaliseerde content te leveren aan klanten op meerdere kanalen, wat uitdagingen met zich meebrengt. In reactie hierop heeft 63 procent van de bedrijven er een topprioriteit van gemaakt om nieuwe technologieën in te zetten die hen helpen om betere klantervaringen te leveren.
Om merken te helpen om dit te bereiken, introduceert Adobe nieuwe innovaties in Adobe Experience Cloud, onderdeel van Adobe Marketing Cloud in Experience Manager. Deze innovaties automatiseren de levering van klantervaringen voor marketeers. Verbeterde workflows helpen markteers en creatives slimmer en sneller te werken, zodat merken elke klantervaring kunnen personaliseren. Door gebruik te maken van Adobe Sensei, de AI- en machine learning technologie van het bedrijf, kunnen merken automatisch de juiste content aan de juiste persoon leveren.
“Personalisatie op schaal is de heilige graal van Customer Experience Management (CXM). Het vereist de combinatie van inhoud, data en inzichten die alleen Adobe kan bieden”, aldus Loni Stark, senior director of strategy and product marketing bij Adobe. “Nieuwe innovaties in Adobe Experience Manager maken het gemakkelijker voor marketeers om te voldoen aan de wensen van klanten en blijvende herinneringen te creëren telkens wanneer een klant met het merk in contact komt.”
Mogelijkheden voor marketeers
Nieuwe Experience Manager verbeteringen stellen marketeers van bedrijven van iedere omvang in staat om op een intelligente manier te werken:
- Boeiende ervaringen bieden: marketeers kunnen nu ervaringen ontwerpen, leveren en optimaliseren op digitale displays op fysieke locaties. Hierbij kan het gaan om ondersteuning voor grootschalige signage netwerken en krachtige -workflows ter ondersteuning van publicatie- en goedkeuringsprocessen waarmee de levering kan worden versneld en consistentie van instore campagnes gegarandeerd is. Merken kunnen eenvoudig ervaringen optimaliseren door het dynamisch personaliseren van de signage-content, zoals voorraadinformatie of weerberichten, en inzichten te bieden die de conversie via Adobe Analytics stimuleren. Goede winkelervaringen kunnen worden gecreëerd en beheerd door de integratie van Experience Manager met Magento Commerce Cloud.
- Beheer en ontdek de juiste assets: de dagen van het uitzoeken van relevante clips voor merkkanalen zijn voorbij. Smart Tags breidt zich nu uit naar video, met behulp van Adobe Sensei, om de videozoektocht te automatiseren met intelligente tags die overeenkomen met acties, attributen en objecten. Visual Search maakt binnen enkele seconden beelden zichtbaar die vergelijkbaar zijn met specifieke assets, zoals een persoon met boodschappentassen op Times Square. Een nieuwe snelle transferdienst in Brand Portal biedt een snellere, flexibelere manier om assets wereldwijd met collega’s te beheren. Marketeers kunnen de toegangsrechten aanpassen om ervoor te zorgen dat bepaalde teams of regio’s alleen toegang hebben tot goedgekeurde bedrijfsmiddelen.
- Optimaliseer video’s voor elk kanaal: het verticale videogebruik op kanalen zoals Instagram vereist dat merken videobeelden bewerken om mobiel-vriendelijk te zijn. Smart Crop voor video versnelt en vereenvoudigt dit proces. Het identificeert en snijdt automatisch de belangrijkste onderdelen van een video om een geweldige video-ervaring voor gebruikers te garanderen, ongeacht de manier waarop ze hun telefoon vasthouden.
- Stroomlijn en versnel de creatie van content: het vinden, wijzigen en beoordelen van assets voor zakelijk gebruik vereist dat creatives en marketeers heen en weer schakelen tussen verschillende oplossingen. Nu Adobe Asset Linkalgemeen beschikbaar is, kunnen creatieve gebruikers digitale assets uit Experience Manager direct vinden, bewerken en hergebruiken in Adobe Photoshop, Illustrator en InDesign. Creatives kunnen automatisch soortgelijke beelden vinden met Visual Search in Asset Link. Daarnaast zorgen nieuwe Core Components, de bouwstenen om ervaringen mee te creëren en definiëren, voor meer flexibiliteit bij het ontwikkelen van ervaringen en het vermindert de afhankelijkheid van ontwikkelingsteams om nieuwe codes te schrijven en te testen.
- Sneller ontwikkelen van multichannel-klantcommunicatie: met drag and drop-functies in Experience Manager Forms kunnen organisaties interactieve content sneller in klantcommunicatie integreren. Ook biedt het geavanceerde grafiekfunctionaliteit en is het eenvoudiger om data-integraties te realiseren. Dit zorgt voor meer boeiende en data gestuurde, gepersonaliseerde klantcommunicatie, zoals maandelijkse overzichten. Diepere integratie met Adobe Sign stelt klanten in staat om documenten digitaal te ondertekenen en tegelijkertijd te voldoen aan de wettelijke vereisten.
Handige links
- Volledig consumenten content onderzoeksrapport en blogpost
- Duik in de nieuwe Experience Manager mogelijkheden, inclusief bewezen bedrijfswaarde voor merken
- Experience League middelen om marketeers te begeleiden bij het gebruik van Experience Manager
- *Adobe and Econsultancy, Experience Index 2019 Digital Trends, report
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.