KLM-vluchten efficiënter afgehandeld met app

Voor een binnenkomende vlucht op een internationale route duurt het gemiddeld anderhalf uur voordat het toestel aan de vervolgvlucht begint. Appron – samenvoeging van apron (platform) en app – wordt nu gebruikt om die ‘omdraaitijd’ sneller en efficiënter te realiseren. De app werd ontwikkeld door KLMs Digital Studio in samenwerking met een team van ontwikkelaars van IBM Services en Apple.
Vóór het bestaan van Appron moest een teamcoördinator verschillende IT-systemen checken. Nu verzamelt de app al deze data op één plek op een iPad. De teamcoördinator ziet in één oogopslag of het vliegtuig kan vertrekken of dat er nog iets of iemand ontbreekt.
De app heeft volgens KLM meer voordelen. Als een passagier de vlucht niet haalt, krijgt de teamcoördinator een overzicht in welke bagagecontainer de bagage van de passagier zich bevindt. Deze container wordt dan nog niet ingeladen. Dat geeft minder tijdverlies dan de container later weer van boord te moeten halen, mocht de passagier definitief niet meegaan.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond