CoBrowser neemt webbezoeker bij de hand

Het Groningse bedrijf CoBrowser.net biedt eigenaren van websites en webshops sinds deze week de mogelijkheid tot cobrowsen. Bedrijven kunnen samen met hun online bezoekers de website ontdekken, formulieren invullen of een product te bestellen.
Nog steeds haakt ruim zestig procent van alle internetgebruikers af bij het online bestellen van een product, zegt Frank Leegstra van CoBrowser.net. "Een gemiste kans voor veel online ondernemers"".
Als redenen voert Leegstra aan dat veel websites nog steeds ontoegankelijk zijn voor specifieke doelgroepen en het ontbreken van persoonlijk contact.
Eén van de markten waarin cobrowsen een sterke toegevoegde waarde kan ontwikkelen is de seniorenmarkt. Deze doelgroep is nog steeds vrij huiverig ten aanzien van online shopping, vindt Cobrowser. "We zijn niet de eerste met dit soort technieken, maar onze concurrenten zitten meer in de zakelijke markt," zegt Leegstra.
CoBrowser.net levert de software en helpt en ondersteund klanten bij het gebruik van chat op de website. De applicatie maakt gebruik van AJAX. Via AJAX staat de applicatie in contact met een proxy. De proxy stuurt de acties en reacties van de browser van de bezoeker door naar de agent en andersom.
Het bedrijf is in onderhandeling met klanten die voor het gebruik van de technologie een maandelijks tarief betalen, afhankelijk van de hoeveelheid pageviews.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
N Strik
Wat is de nieuwswaarde van dit artikel? Misschien goed om hier de vermelding "Advertorial" boven te zetten? Zaken als proactief en reactief cobrowsen, waar is het effectief in te zetten etc. kan tot nieuwe inzichten voor de lezer leiden. Dit artikel helaas niet. Jammer. Het is een zeer interessant onderwerp. Hopelijk later meer en beter nieuwsfeit.