E-commerce houdt resultaat Deutsche Post overeind

De postafdeling van Deutsche Post DHL boekt net geen omzetverlies als gevolg van de groei van de e-commercemarkt.
Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die Deutsche Post DHL vanochtend bekendmaakte.
In de drie maanden tot juli 2012 kwam een kwart van de omzet van de Maildivisie uit het verzenden van enveloppen en pakketjes. Met brievenbuspost wordt niet bijster veel verdiend, al gaat het nog om miljarden euro’s. Met pakketpost daarentegen wel. De omzet van de pakketjesafdeling nam met twaalf procent toe tot 797 miljoen euro.
De leiding van Deutsche Post wijst e-commerce aan als enige en belangrijkste groeimotor achter zijn pakketjesafdeling.
De concurrent van TNT en PostNL doet ook aan internationaal vrachtvervoer en koeriersdiensten. De optelsom van alle verkoopcijfers toont een groei van 7,3 procent tot 13,7 miljard. Op de post- en pakketdivisie (MAIL) na tonen alle bedrijfsonderdelen behoorlijke cijfers met zes, elf en dertien procent groei.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond