Tempo-Team introduceert digitaal uitzendbureau

Uitzendbureau Tempo-Team heeft vrijdag in Groningen een eerste winkel in digitale stijl geopend. De etalage is niet langer volgeplakt met vacatures op A4’tjes, maar informatie over banen wordt via computerschermen aangeboden.
Al langer biedt Tempo-Team – met 1.600 medewerkers verspreid over 250 locaties de tweede uitzendonderneming in Nederland – informatie over banen aan via haar website. Volgens directeur Peter Hulsbos oriënteert zeker zestig procent van de werkzoekenden die via de vestigingen binnenkomen zich eerst op internet.
Het uitzendbureau verwacht dat werkgevers via internet beter in contact kunnen komen met nieuwe werknemers die ze nu niet kunnen of willen vinden, zoals ouderen, langdurig werklozen en vrouwen die vooral kiezen voor de zorg voor hun kinderen.
Volgens het Arbeidsmarkt Gedragsonderzoek, waarin sinds 2003 jaarlijks circa 16.000 personen van de (potentiële) Nederlandse beroepsbevolking worden ondervraagd, noemt het merendeel van de geïnterviewden vacaturesites als belangrijkste bron van informatie. Pas daarna komen kranten, informele contacten, open sollicitatie en interne vacatures. Wel heeft print in 2007 verloren terrein teruggewonnen.
Het uitzendbureau staat op de negende plaats als oriëntatiebron, ver onder bijvoorbeeld huis-aan-huisblad en bedrijvensites.
Het enorme aantal vacatures online heeft wel een nadeel. Het succes van de vacaturesites heeft als gevolg dat de interessante vacatures online minder goed vindbaar zijn. Vacatures van uitzendbureaus en werving- en selectiebureaus domineren de zoekresultaten, maar dat zijn niet de interessantste vacatures. Print heeft daarentegen, althans in de perceptie van de baanzoeker, relatief meer interessante vacatures.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Henk-Jan
Je ziet dat online orienteren op een baan steeds groeit. Dit kun je ook zien aan de groei die http://www.uitzendbureau.nl doormaakt zoals te zien is in onderzoeken van de Intelligence Group. Hier staan vrijwel alle uitzendbanen op. Goed dat uitzendbureaus zoals TT innoveren bij hun vestigingen, dit ontlast ook de intercedenten.