Deel dit artikel
-

Interactief tv programma rond hypotheken

Tot februari 2008 biedt zowel UPC als Tele2 een interactief programma rond hypotheken aan. Het Hilversumse bedrijf Stoneroos bedacht het concept en ontwikkelde de techniek in opdracht van de Rabobank.

De Rabobank wil startende huizenkopers op diverse manieren informeren rondom hypotheken. Liefst verdiepend, inhoudelijk en met een relativerende knipoog. Tijdens het tv kijken kunnen kijkers met de rode knop het persoonlijk maximaal ‘te lenen’ bedrag uitrekenen, iets dat volgens Stonerose nog niet eerder op tv is vertoond.

Ook kan er tijdens het kijken naar de aflevering aan een wedstrijd worden deelgenomen. Meer verdiepend zijn de wekelijkse extra filmpjes.

Het programma is tot stand gekomen in nauwe samenwerking producent Networks Unlimited, Chello Media (UPC) en Avinity (Tele2). Het is volgens Stonerose de eerste keer dat een iTV-programma tegelijk zowel bij UPC als Tele2 wordt aangeboden.

Deel dit bericht

3 Reacties

Albert Treur

Wat nou zo jammer is dat beide interactieve elementen in 7 miljoen ook analoge huishoudens uitgespeeld kunnen worden. Een hele grote gemiste kans voor de Rabobank (zeer beperkte install base) maar ook voor de uitzendgemachtigde.

Marcel Kuil

@Albert: Ik begrijp je reactie niet. Interactiviteit (2-richting verkeer) op je TV is toch alleen maar te bereiken middels een settop box, zoals bv die van UPC en Tele2? Het programma op zich wordt al gebroadcast. Het aardige aan deze methode is dat die mensen die al beschikken over een digitale doos nu ook, als ze dat willen, door op de rode knop te drukken extra info kunnen krijgen. Vertel eens wat voor alternatief jij in gedachten hebt.

Albert Treur

Marcel, je weet waar ik werk, ik wil je graag alle ins en outs vertellen maar in het kort komt het erop neer dat je 100% hoogwaardige interactiviteit kan realiseren in een analoge omgeving. Met wat grafische beperkingen maar die nauwelijks ter zake als het gaat om tekst en cijferdata. http://www.marketingfacts.nl/berichten/20071201_interactieve_televisie_pielen_in_de_digitale_marge/ In het algemeen is mijn visie gaat het bij interactieve televisie via settopboxen nog niet ergens over. Al is de samenwerking tussen tele2, chellomedia en straks ook nog die andere partijen zelfs een initiatief van TSS. Ik zou kiezen voor een combinatie van de rijke beperkte variant met de eenvoudige maar ozo doeltrefefende TSS mogelijkheden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond