Deel dit artikel
-

MediaMarkt test indoor navigatie winkels

Klanten van een MediaMarkt nabij Frankfurt hoeven niet meer alle schappen af te speuren wanneer ze gericht op zoek zijn naar bepaalde items. Een nieuwe app biedt indoor navigatie. Het hulpmiddel wordt ook door medewerkers gebruikt voor order picking en schapcontroles.

De mobiele bewegwijzering lijkt in grote lijnen op wat klanten kennen van Google Maps: een overzicht met daarop een lijn die hen naar de bestemming loodst.

Het systeem werkt niet met Bluetooth, Wifi of andere radiotechnologie, maar met licht. Het betreft hier een product van Signify, de voormalige lichtdivisie van Philips, met de naam ‘Visible Light Communications‘. De frequenties in het licht vertellen de telefoon waar deze zich bevindt in de winkel.

De techniek is al lang niet nieuw meer. Philips presenteert het al jaren aan de markt. MediaMarkt, bijvoorbeeld, deed er in 2016 al proeven mee bij het filiaal in Eindhoven. De winkelier had de techniek nu draaiend kunnen hebben voor gerichte promoties en zaken als in-store analytics. Carrefour begon ermee in 2017.

Getuige de presentatie in Gründau-Lieblos begint de keten helemaal opnieuw met het testen van indoor navigatie in de winkel:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: Tony Webster (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Kees

Ach, als ik iets niet kan vinden in een winkel, dan vraag ik het aan het personeel. Gaat prima en dan hoef je niet op zo’n onhandig mobieltje te klungelen. Trouwens, apps zet ik er sowieso toch al niet op.

Willem

@Kees rijdt waarschijnlijk ook rond zonder Tom Tom met een kaart op zijn schoot.

Japie

Precies! Gewoon rondlopen en personeel bevragen. En geen flauwekulletjes!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond