FX wordt FX Agency

14 Oktober 2019 – Het Utrechtse bureau FX bestaat tien jaar en verandert haar naam in FX Agency. Naast een nieuw logo en nieuwe naam, komt het bureau met een nieuwe positionering.
Nieuwe positionering: ‘reinventing corporate communication’
FX Agency gaat zich volledig richten op corporate communicatie. De nieuwe positionering richt zich op het centraal stellen van de interne organisatie als middel voor duurzame groei. “De toekomst van een bedrijf wordt bepaald door haar mensen”, voegt creatief directeur John van de Vorstenbosch daar aan toe. “Zij zijn de ambassadeurs. Zij beslissen of ze aan boord zijn of niet. Wat ons betreft verdient een interne medewerker net zulke goede communicatie als hij/zij buiten de organisatie tegenkomt.” Na tien jaar heeft het bureau haar plek in bureaulandschap gevonden en kan het concreet benoemen waar hun kwaliteiten liggen: technologische innovaties, interactieve events en interne content & campagnes.
Nieuwe naam.
John van de Vorstenbosch vertelt verder: “Nu we groter worden merken we dat er meerdere uiteenlopende partijen zijn die de naam FX voeren. Met de transformatie naar FX Agency nemen we onze plaats in binnen de gevestigde bureaus en willen we beter vindbaar zijn voor potentiële klanten.”
Over FX Agency.
Er werken 37 mensen bij het Utrechtse bureau dat een stevige groei doorging in afgelopen jaren. Het won de Red Alert Top 50 award voor beste bureau en deed o.a. mee aan de SAN New Kids on the Block (runner-up) en FD Gazellen. Het bureau kenmerkt zich o.a. door een bijzondere interne cultuur die tot uitdrukking komt door bijvoorbeeld onbeperkte vrije dagen en een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid van werknemers. FX Agency is dan ook bezig met wat het haar klanten adviseert: aandacht voor de interne organisatie. Het klantenbestand FX Agency bestaat uit overwegend grote corporates zoals KLM, Bol.com, Deloitte, ING, Philips en Aegon.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.